Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Opbouw website wordt erg traag (Opgelost)

Wim_VriendWim_Vriend HoofddorpPosts: 37Members
Hallo,
Ik heb al een tijdje een kleine webshop die ik onderhoud met Rapidweaver. De laatste dagen ( en natuurlijk vlak voor de feestdagen ) gaat de opbouw van de website met de snelheid van een gepensioneerde slak. De website heeft altijd goed gewerkt. Het hoofdgedeelte van de website zeg maar het frame laadt nog wel zoals het hoort. Het gaat zuiver om de inhoud van de website dat erg traag gaat. Regelmatig wissel of verwijder ik een foto en beschrijving. Ik werk met foto's van 72 dpi en een maximale hoogte van 500 pixels. Gisteren heb ik nog de bestaande website helemaal gewist op de server en er helemaal opnieuw opgezet. Ik huur server ruimte bij Strato. Ik ben erg benieuwd of het in mijn website zit of dat Strato ergens de fout in gaat.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wim Vriend

Comments

• violetteviolette The HaguePosts: 690Members
    Hoi Wim,

Ik vermoed dat het aan de server ligt, maar om dat te kunnen testen kan ik je aanbieden om je site tijdelijk op mijn server te uploaden op een adres dat ik gebruik voor test sites. Stuur me even een pm, dan kunnen we gegevens uitwisselen. Ik zal de "testruimte" even vrij maken :)
    If you can't convince them, confuse them.

Indigo Webstudio
    Just Host
  • Wim_VriendWim_Vriend HoofddorpPosts: 37Members
    on 1259419912:
    Hoi Wim,

Ik vermoed dat het aan de server ligt, maar om dat te kunnen testen kan ik je aanbieden om je site tijdelijk op mijn server te uploaden op een adres dat ik gebruik voor test sites. Stuur me even een pm, dan kunnen we gegevens uitwisselen. Ik zal de "testruimte" even vrij maken :)

Violette,
    Hardstikke bedankt. Je was sneller met aanbieden van een testruimte als mijn hosting bedrijf :). Maar helaas was de opbouw van de website even traag/snel als op mijn eigen server, het is dus geen server probleem maar iets in Rapidweaver of mijn website. We zoeken dus verder.
    Ik heb de content nog even op de server laten staan. Mogelijk herken je binnen de mappen op de server bijzonderheden. Als je inlogt met de gegevens uit de pm dan kun je zelf door de mappenstructuur bladeren en zelf eventueel besluiten om folders te verwijderen. Test gewoon op dat account en als je het probleem boven water hebt kun je re-publishen naar je eigen server.

Ik heb een bestandje in je hoofdmap gezet: robots.txt, laat dat even staan, dat is om de zoekmachines weg te houden ;)

Laat me maar weten als je de testruimte niet meer nodig hebt, ik heb de ruimte de komende dagen niet nodig, althans zeker niet voor grotere bestanden.

Succes!

Indigo Webstudio
    Just Host
  • GuanitaDesignGuanitaDesign Posts: 140Members
    Ik sluit me bij VIolette aan, als je zelf niets veranderd hebt de afgelopen tijd dan moet het haast wel aan de server liggen. Hoop dat het snel opgelost is voor je, inderdaad met deze feestmaand zit je hier niet op te wachten natuurlijk!
    on 1259425689:
    Ik sluit me bij VIolette aan, als je zelf niets veranderd hebt de afgelopen tijd dan moet het haast wel aan de server liggen. Hoop dat het snel opgelost is voor je, inderdaad met deze feestmaand zit je hier niet op te wachten natuurlijk!

Ik heb niets veranderd maar Henk Vrieselaar wel.
    De template die ik gebruik is van Henk Vrieselaar en ergens staat er een link naar hem toe die ondertussen veranderd is.
    Als ik in Safari het venster activiteiten overzicht open dan blijft hij hangen op onderstaande regel met de foutmelding erbij.
    http://www.henkvrieselaar.com/bannerzest/bohemian1/bzLoader.js host onvindbaar

Dus als ik die regel kan opsporen en verwijderen dan ben ik volgens mij uit de brand.
    Dan weet ik wat er loos is Wim, de provider van Henk heeft problemen met het netwerk en is bezig met een verhuizing. Maak voor de zekerheid even een kopie van je theme. Ga dan in je gebruikte theme (open je themes, klik met rechts op de gebruikte theme en ga naar Reveal Theme contents in finder) naar de inhoud van je theme en je vindt deze link in de index.html (denk ik). Verwijder die link uit de index pagina en dan is het wrs opgelost!

Dat van die provider weet ik omdat ik zelf ook een deel van mijn hosting daar afneem :( Het komt zeker weten goed maar wanneer durf ik niet te zeggen.

Indigo Webstudio
    Just Host
    Daarna wel even re-publishen, ik zou alles even opnieuw uploaden. ;)

Indigo Webstudio
    Just Host
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Hoi Wim,

Als ik de Safari Web Inspector of Window Activity gebruik zie ik de foutmelding dat een javascript dat je blijkbaar van
    Henk zijn Website wilt gebruiken er niet is. Mogelijk dat dit de reden is van de traagheid:

m.png

Wat ik wel eens gebruik om te kijken of de webserver mijn pagina's vlot kan genereren is de volgende twee stukjes php code aan het begin en einde van mijn php pagina's opnemen:

Helemaal bovenaan in de page prefix:
    <?php
    function PageGenerationTime() {
        static $mtPageGenerationTime;
        if($mtPageGenerationTime == 0) $mtPageGenerationTime = microtime(true);
        else return (string)(microtime(true)-$mtPageGenerationTime);
    }
    PageGenerationTime();
    ?>

En onderaan bij de Google Analytics (Site Details):
    <?php
      echo "\n\n<!-- Page generation time ".PageGenerationTime()." seconds -->\n\n";
    ?>

Hiermee kun je zien (view source) of de webserver iig de pagina's snel kan aanbieden naar de client.

Groet,
    Joost.
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
    Lieve lieve mensen,
    Mede dankzij jullie is het probleem verholpen. Het zat inderdaad in de verwijzing naar de website van Henk Vrieselaar. Als alle templates die bij Henk vandaan komen daar last van hebben dan krijgt hij dit jaar met de kerst weinig relatie geschenken maar wel veel poeder(suiker) brieven :) Dit was een heel leerzaam dagje voor me. Nogmaals allemaal hartelijk bedankt.
    Wim
    Mooi zo! Ik hoop dat de problemen bij de provider snel verholpen zijn, Henk zal het nu wel rustig hebben. :D

Ik zal mijn server effe opschonen.

En dat er nu maar veel bezoekers/kopers op je site mogen verschijnen!

Indigo Webstudio
    Just Host
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,767Members
    Ja, ik heb het inderdaad rustig... :) En daar baal ik eigenlijk wel een beetje van.
    Mijn host had de laatste maanden af en toe problemen met zijn server. Sinds gisteren is hij alles aan het overzetten naar een splinternieuwe server en dan zullen de probleempjes hopelijk definitief verholpen zijn.

Die regel in de index.html is inderdaad de oorzaak van de traagheid. Ik had deze post nog niet eerder gelezen, anders had ik je wel eerder geholpen.
    on 1259442714:
    Ja, ik heb het inderdaad rustig... :) En daar baal ik eigenlijk wel een beetje van.
    Mijn host had de laatste maanden af en toe problemen met zijn server. Sinds gisteren is hij alles aan het overzetten naar een splinternieuwe server en dan zullen de probleempjes hopelijk definitief verholpen zijn.

Die regel in de index.html is inderdaad de oorzaak van de traagheid. Ik had deze post nog niet eerder gelezen, anders had ik je wel eerder geholpen.

Het probleem is ook niet constant opgetreden, pas de laatste dagen werd het erger. Aan de andere kant was dat juist het gemene van het probleem. De ene keer wel en dan weer niet. Maar goed het is opgelost, ik heb weer wat geleerd. Ik heb ontdekt ( wist al wel ) dat er een hoop hele aardige meedenkers zijn op het forum. Dus al met al een fijne dag gehad.
    Dus wat mij betreft geen poeder(suiker) brief naar je adres.
    Wim

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler