Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Rapidweaver site bewerken op meerdere macs

HitcherHitcher Posts: 12Members
edited December 2009 in Vragen over RW zelf
Ik ben nu enige tijd bezig met mijn rapidweaver site en de content begint toe te nemen in mijn blog.

Gesteld dat mijn MacBook Pro de geest geeft dan zou ik niet willen dat ik al mijn content, lay-out etc kwijt ben. Bovendien bezit ik meerdere macs.

Hoe kan ik een backup maken van mijn site die ik meteen inclusief theme etc kan openen op een andere mac? Ik zie in RW geen backup optie? Moet ik gewoon de site exporteren?

www.echtscheiden-online.nl

Comments

• hansvanbruggehansvanbrugge Posts: 169Members
    edited 5:45AM
    on 1260192336:
    Ik ben nu enige tijd bezig met mijn rapidweaver site en de content begint toe te nemen in mijn blog.

Gesteld dat mijn MacBook Pro de geest geeft dan zou ik niet willen dat ik al mijn content, lay-out etc kwijt ben. Bovendien bezit ik meerdere macs.

Hoe kan ik een backup maken van mijn site die ik meteen inclusief theme etc kan openen op een andere mac? Ik zie in RW geen backup optie? Moet ik gewoon de site exporteren?

Je moet 2 zaken doen.

Allereerst neem je een backup van je project. En dan ook van je website. Dan ben je safe.

Syncen doe je best met bv superduper.
  • violetteviolette The HaguePosts: 690Members
    on 1260192336:

Is dit een optie? http://www.rapidanswers.net/index.php/Project_Collaboration_with_Dropbox
    If you can't convince them, confuse them.

Indigo Webstudio
    Just Host
  • HitcherHitcher Posts: 12Members
    Dank voor de antwoorden. Ik ben er nog niet helemaal uit.

Wat bedoel je met backup? Is dit via RW door de site te exporteren?
    Ik heb Superduper! Hiermee maak je toch een image van de hele harddisk? Kun je ook nog anders syncen?
    De Dropbox optie ziet er interessant uit. Nu heb ik ook MobileMe. Waarschijnlijk kun je daar hetzelfde mee doen of zie ik het verkeerd?
  • GatesGates The NetherlandsPosts: 95Members
    edited December 2009
    Het kan ook met MobileMe, want het gaat namelijk niet om het programma. Waar het om draait, is dat je je RW-project op een plaats bewaard, die door de verschillende computers bereikbaar is. Zet gewoon het RW-bestandje (bestandsnaam.rwsw) op je iDisk en dan kan je vanaf elke computer je RW-project benaderen en bewerken. (Maar MobileMe is wel ontzettend traag).
    Een backup maken, is ook gemakkelijk: kopieer je RW-project (bestandsnaam.rwsw) en zet het op een USB stick (of op je iDisk etc.)
    28 maart '10 - Gestopt met RW en forum verlaten
  • JanportfolioJanportfolio Rotterdam, The NetherlandsPosts: 339Members
    Naast de bovengenoemde oplossing nog een andere.
    Back-up van KPN, zeer goedkoop, rond de
    Jan van den Berge
    Rapidweaver Academy / Mavenox Webdesign / Mavenox Web-photography and Video
    Learn RapidWeaver, Dutch RapidWeaver Academy
    Follow me on Twitter

"We are, each of us, angels with only one wing. And we can only fly embracing each other."
    Luciano de Crescenzo[/b]
    edited June 2012
    Even deze discussie nieuw leven inblazen. Mijn MBP heeft bijna de geest gegeven en ik heb nu een nieuwe iMac gekocht. Ik wil nu mijn oude project overzetten maar weet echt niet hoe. Ik heb het hele project geexporteerd naar een USB stick. Als ik deze nu benader vanaf de iMAC zie ik wel alle files en folders maar kan deze niet openen. Hoe importeer ik dat nu in Rapidweaver?
  • hansvanbruggehansvanbrugge Posts: 169Members
    Heb je je RW file ook nog staan ( .rwsw )? Want dit is hetgeen je nodig hebt.
    edited June 2012
    Is dat de file die ik kan terugvinden in de SandwichArchive? Die heb ik inderdaad nog. Ik heb dan de .rwsw file (die file is trouwens niet zo groot, maar 2,2 mb of zo) en de geƫxporteerde files. Hoe krijg ik het geheel dan aan de praat?
Sign In or Register to comment.