Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Graag commentaar

Dag allemaal.

Ik heb sinds een half jaar mijn website in de lucht en heb het gevoel dat ie alweer een opknapbeurt nodig heeft. www.adriaanvandam.nl . Ik zou graag kritiek willen hebben wat ik beter zou kunnen doen. Soms vind ik de indeling zo standaard. Ik wil naar grotere afbeeldingen.

Mijn grote voorbeeld is www.lukkien.com
Grote voorbeelden op de homepage en informatief.

Comments

• yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
    on 1266862812:
    Dag allemaal.

Ik heb sinds een half jaar mijn website in de lucht en heb het gevoel dat ie alweer een opknapbeurt nodig heeft. www.adriaanvandam.nl . Ik zou graag kritiek willen hebben wat ik beter zou kunnen doen. Soms vind ik de indeling zo standaard. Ik wil naar grotere afbeeldingen.

Mijn grote voorbeeld is www.lukkien.com
    Grote voorbeelden op de homepage en informatief.

Hallo Palermo,

ik heb je site bekeken, en wie ben ik om te oordelen, maar ik laat even mijn mening los van dingen die ik als bezoeker van je site liever zou willen.

Als eerste vind ik de ruimte tussen de sitebar (links) en de content veels te groot, er zit veel te veel "wit" tussen en leeg.

Je maakt een site met als titel FOTOGRAFIE, nou dan vind ik dat dat juist het mooiste plekje moet krijgen op je site.

De foto's laat je wel vergroten maar niet groot genoeg vind ik, klein beetje groter zou fijn zijn, maar kan natuurlijk ook aan mijn grote 27" liggen hoor, maar kijk en oordeel zelf maar even.

De home page, ja daar moet je hup gelijk binnen komen met iets moois, de mooiste foto's.

Ik weet niet wat voor foto het is op je banner, maar je zou juist daar een mooi banner maken, een slideshow, of één foto maar tja ik weet niet, iets wat meer zegt, sorry kan het niet uitleggen.

Je hebt veel mooie foto's, maak daar een keuze van, kijk even wat horizontaal is en wat verticaal, je hebt themes voor horizontale banners maar ook zeker verticaal, dacht dat Henk Vrieselaar er één had, maar daar kunnen we altijd even kijken.

De FAQ pagina vind ik niet handig, wel goed dat je met de mouse-over het antwoord krijgt maar als je er op tikt dan moet je met de browser terugkeren. Ik zou eens kijken naar een accordion, of een squeeze stack van Karn, of iets dat open en dichtgaat en je dus niet van de ene pagina naar de andere moet gaan, er zijn daarvoor hele mooie dingen hier op RW

En je zou bijvoorbeeld de pagina van aanmelden voor nieuwsbrief wat aantrekkelijker kunnen maken, maar ook hier weer is er een te veel wit, te saai, je gaat bijna verder naar een andere pagina, mensen houden niet van lezen en als je iets plaatst wat aanspreekt dan blijven ze kijken en lezen. Je verkoopt je fotografie, en dat moet je op de eerste plaats zetten.

Maar Palermo, dit is mijn mening, en smaken verschillen enorm, dus ga op je gevoel af, kijk rond wat er is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je hulp nodig hebben dan kun je me bereiken.

Succes, Yolanda

ps, tjee wat geinig, ik woon zelf al 15 jaar in spanje maar zie dat je in de wittevrouwen zit, daar heb ik gewoont, wat leuk.
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,767Members
    Het wordt steeds gezelliger op het forum :)
    Ook ik heb jaren in Wittevrouwen gewoond.

Ik sluit me helemaal aan bij wat Yolanda schrijft. Daar zou ik nog aan willen toevoegen dat een website voor fotografen/illustratoren bij voorkeur rust moet uitstralen. Dus niet teveel kleurtjes en buttons. Liefst zo eenvoudig mogelijk om juist de foto's/illustraties de aandacht te geven. Beschouw je website als een museum: ook daar zijn de zalen en muren doorgaans wit of althans een lichte kleur of juist donkergrijs/zwart. Zo komen de kunstvoorwerpen het beste tot hun recht, wordt je niet afgeleid en krijgen ze ook nog eens extra cachet.
    En pas op voor animaties op de beginpagina. Ze laden soms traag en dat vinden bezoekers hinderlijk.
  • PalermoPalermo Posts: 25Members
    Super bedankt voor de supertips! Ik ga ermee aan de slag. Als ik een nieuwe site heb zal ik die laten zien!
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Van die header krijg ik niet direct een waw effect maar voor de rest vind ik het eigenlijk best een mooie, klare en rustige site. De openingspagina vind ik dus minst geslaagd en dat is wat spijtig.
  • smikesmike GentPosts: 174Members
    on 1266975982:

De foto's laat je wel vergroten maar niet groot genoeg vind ik, klein beetje groter zou fijn zijn, maar kan natuurlijk ook aan mijn grote 27" liggen hoor, maar kijk en oordeel zelf maar even.

Ik zag deze post staan en zit met hetzelfde probleem.

Ik maakte een pagina met foto's. Ik kreeg deze in groot formaat doorgestuurd 712x1057, maar verkleinde deze tot 401x579. Ik merk als ik op de foto's klik, deze zo goed als niet vergroten. Is met Weaverpix gemaakt. Heeft dit iets te maken met dat ik de foto's verkleinde? Of is het iets compleet anders? Ook zou ik graag mijn foto's meer naar het midden willen centreren.

Ik werk met het thema Blow Up van Henk Vrieselaar.

Alle hulp is welkom ;)

@Yolanda, ik denk dus niet dat het aan jouw grote 27" zal liggen. Ik werk met 24", zal wel een verschil maken natuurlijk, maar vrees dat het iets met mijn instelling van de foto's zal liggen.... denk ik.....want weet het ook niet echt goed .... vandaar mijn post ;)

Groetjes
    smike
    Kan iemand me helpen met bovenstaande post. Heb namelijk hetzelfde probleem. Al vanalles geprobeerd, maar helaas nog zonder succes.

Bedankt!

Misschien toch handig om even een beeld mee te geven. Zoals je wellicht ziet, past de foto niet helemaal in de content én ik vrees dat daar het probleem zit. Als ik hem vergroot, krijg ik de ware grote, dus dat zit goed.
    LittleSnapper.png
    1144 x 857 - 272B
    Zou je nog eens kort kunnen uitleggen wat je wilt en wat er fout gaat? Ik volg het niet helemaal meer...
    Ik ben een pagina aan het (proberen) maken met Weaverpix.

Ik zette de foto's in de pagina (zag je bijgevoegd) maar deze lijken te groot. Ik verkleinde de foto's tot 401x579. Zo passen ze wel in de pagina (Extracontent) maar als ik ze dan aanklik zodat ze in grotere versie te zien zijn, gebeurt dit niet.

Ik heb geen idee met wat dit te maken zou kunnen hebben. Heb namelijk ondertussen vanalles geprobeerd.

En nu ik toch bezig ben. Als ik de slideshow laat lopen, zie ik dat er sommige foto's "flikkeren" Ik weet niet goed hoe dit uit te leggen.
    Ook zou ik graag de slideshow in het midden staan hebben. Ik probeerde dit wat te schuiven, maar dan trekt het niet echt op iets. Het is dan nl zo dat "kidsphotofun" helemaal links staat, de slideshow in het midden (ongeveer).

Ik vind het heel jammer dat ik nog steeds geen url kan meegeven. Ben aan het hoofd aan het zagen voor wie de site wordt gemaakt, maar tot op heden zonder succes. Ze beloofde me dat dit tegen volgende week woensdag wel in orde zou zijn (domeinnaam, wachtwoord,....)

Ik weet niet of ik heel duidelijk ben, want is nogal moeilijk uit te leggen. Vandaar dat ik het probeerde met de post van Palermo, waar Yolanda en jij op reageerden.

Alvast heel erg bedankt
    In de plugin kun je van alles regelen, ook het centreren van je plaatjes.
    Lukt het je om je verhaaltje kort in het Engels te vertellen hieronder. Dan regel ik dat Greg Barchard (de maker van Weaverpix) het leest en je antwoord geeft.
    Hi

I try to make a webpage with Weaverpix, but have a problem.

I put the pictures in the page, but they seem too big. I resized the pictures to 401x579. So they fit in the page (ExtraContent) but when I click on them to enlarge, the don't . I have no idea what this could be. I already tried everything.

When I let the slideshow run, I see that there are some pictures that "flashes" I'm not sure how to explain this. I would also like to see the slideshow in the middle of the page, but I don't know how to do this. I tried also to change some things in the plugin, but without success.

I think I need some help :)

Thanks
    LittleSnapper.png
    1144 x 857 - 272B
    on 1322077420:
    In de plugin kun je van alles regelen, ook het centreren van je plaatjes.
    Lukt het je om je verhaaltje kort in het Engels te vertellen hieronder. Dan regel ik dat Greg Barchard (de maker van Weaverpix) het leest en je antwoord geeft.

Hallo Henk

Heb mijn beste Engels even boven gehaald ;) Hopelijk is het zo wat duidelijk. Wou je ook even laten weten dat het geprobeerd heb met de plugin, maar lukt niet.

Heb zelfs de video van 'rapidweaver classroom' verschillende keren bekeken. Ik vrees dat ik het grote geschut nodig heb.... jullie dus :)

Groetjes
    Greg woont in een andere tijdzone (andere kant van de wereld), is nu niet thuis maar mailde me dat hij vanavond wel zal antwoorden :)
    Ook hij zou een url wel erg handig vinden...
    Ook hij zou een url wel erg handig vinden...[/quote]

Ook ik zal blij zijn deze eindelijk te hebben!
    Zo gauw ik deze heb, zend ik deze zeker door. Wil graag, jullie experts, mening.

Groetjes
    Nog even: dat flikkeren van de foto's: zie je dat ook met een ander thema of alleen met Blow-Up?
    Net even gekeken. Het is niet alleen met Blow-Up, maar ook bij andere thema's.

Het flikkert ook niet voortdurend, maar af en toe.
  • goinupgoinup Posts: 802Members
    Hi-

How do you have your page set up? Is this a regular weaverPix page or are you importing it into another page on your site? By default, the slides should be centered. Have you adjusted the size of the slideshow in WP's preferences? Adjusting the images is one thing but you will also have to adjust the width and height of the slideshow itself (this allows the two to be controlled independently of one another).

If you can't provide a URL, can you please send me a really simple RW project file (zipped up) that demonstrates the issue? Basically just the minimal number of RW pages required so that Henk and I can see what is going on.

Thanks
    Greg
    Hi Greg

Thanks for the fast reply. I'm working with the theme Blow-Up from Henk and importing a new page (a weaverPix page.)

Yes I adjusted the size of the slideshow in WP's preferences. I resized the photos liketo 401x579, (original seize is 712 width x 1057 height) and in the WP's preferences I took the same height en width 401 x 579.

Next week Wednesday I get the password,..... and I can provide you a URL.

In the mean time, I will try again, ....who knows :-)

Greg, I'm sorry that my English is not perfect, but I hope you understand a little what I try to explain.?

And of course, thank you very much for you're help!!!

Greetings
    Smike (Martine)
    hi martine-

sounds okay but it's hard to say without an example. send me a url when you have it available, and, if possible a sample demo project file. :)

thanks
    greg
    on 1322102646:
    hi martine-

sounds okay but it's hard to say without an example. send me a url when you have it available, and, if possible a sample demo project file. :)

thanks
    greg

Hi Greg

At last.... here is the example www.kidsphotosfun.com/test

As you know, there is a problem with the photos. It's about the page "communie" and "kids"
    The photograph flickers. If I click on them to increase them, sometimes I get a complete other photograph to see. Probably it's a small problem, but I don't see what the fault is.

If you would be so kind to take a look at it, i would be very grateful!

Thanks
    Martine
    hi

can you please send me your RW project file (zipped)? can you also try to turn the preload image option ON. my guess is that its either:

1. the loading of images takes a while so they're not ready when the show runs
    2. css conflict with the theme
    3. slideshow setting(s)

thanks
    greg
  • jamesindjamesind Posts: 1Members
    Hey man,

This time your site is very clear,quite and I think absolutely alright. So don't take anything change. If you wanna change then exactly what you are looking for.
    on 1325332793:
    Hey man,

This time your site is very clear,quite and I think absolutely alright. So don't take anything change. If you wanna change then exactly what you are looking for.

Thanks!

The problem has been solved. I had to check a number of boxes. With result because everything fell at its place. Thanks for looking!

Greetings
    smike

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler