Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

upload ftp

fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
Ik was zo goed als klaar met de ned. versie - doe een upload via ftp - checkup en daar loopt het mis met bep. beelden in de 'clean gallery'.
Alle beelden zijn aanwezig en op de juiste plaats te vinden - zie bijlage en toch is er hier en daar een beeld dat schijnbaar niet gevonden wordt...
screenshot_01.jpg
1680 x 990 - 361B

Comments

• Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,770Members
    Het is iets makkelijker uit te zoeken wanneer je er een url bij geeft.
    Als je een plaatje vanuit een map elders op je Mac toevoegt in het Assets-venster en de link in je pagina is goed, dan zul je in Preview je plaatje zien... en daarna natuurlijk ook na uploaden in je browser.
    Wanneer je je plaatje verplaatst naar een andere map is het pad waar het plaatje zich bevindt niet meer juist en is die niet meer te zien.
    Dus het kan zijn dat je plaatje zich in de verkeerde map bevindt of de link is niet juist (let ook op eventuele spaties die niet mogen). Check ze nog eens allemaal in Preview: zie je je plaatje dan MOET het ook na uploaden te zien zijn.
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    de testsite is momenteel te bekijken op : http://www.fgrikclaus.be/www.csb.be
    en als alles visueel ok was in RW alvorens de ftp upload gebeurde ? - geen vraagtekens te zien... maar ik bekijk het nog es. Alvast bedankt voor supersnelle reactie!
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,770Members
    Inderdaad laden enkele plaatjes niet. Eerlijk gezegd geen idee... Ik dacht dat het makkelijk te zien was. Sorry.
  • JanportfolioJanportfolio Rotterdam, The NetherlandsPosts: 339Members
    is het al opgelost?
    Jan van den Berge
    Rapidweaver Academy / Mavenox Webdesign / Mavenox Web-photography and Video
    Learn RapidWeaver, Dutch RapidWeaver Academy
    Follow me on Twitter

"We are, each of us, angels with only one wing. And we can only fly embracing each other."
    Luciano de Crescenzo[/b]
    on 1283894616:
    is het al opgelost?

helaas niet - ben er momenteel aan op het kijken/zoeken...
    de filenaam in page info heeft overal een underscore bij gebruik meerdere woorden (is het alleen hier van belang of moet het ook nog in bv foldernaam?)
    Ik zie inderdaad een tweetal blanco ruimtes in de clean gallery tumb preview op de site zelf van bv vermalers maar in de opbouw steken geen blanco stacks. Het enige wat er nog is is dat in gebruik van de namen van de plaatjes bv 01, 02, ... er enkele werden verwijderd op vraag v/d klant - maar dan zou je denken dat hij daar evtl. zou op vastlopen maar het zijn andere plaatjes die hij niet vind... (dus je hebt bv 010, 011, en 012, 013 is verwijderd uit assets...maar hij struikelt over vb 06 ...)
    Ik laat het wat rusten. Heb reeds een aantal maal bep. files hier en daar aangepast en opnieuw geupload. Nog steeds problemen met de galerij (shredders is bv 100% in orde) maar nu openen zelfs bep. pagina's niet meer (engineered solutions) in Safari, Firefox en Opera maar dan wel weer in Google Crome. Dat begrijp ik dus helemaal niet meer. Ofwel is de link er ofwel niet toch?
    Ik kreeg zojuist de oplossing aangereikt van Yolanda via Mauricio wat de galerij links betreft. Dit geldt voor plaatjes die via het asset venster zijn ingevoegd in RW. Je moet dus de bevoegdheden wijzigen in de assets-mapjes op je ftp zelf. Na de upload selecteer je alle plaatjes in de map assets (best allemaal samen per map - het kan en gaat natuurlijk sneller) + ctrl (of rechtermuisknop) krijg je popup menu kies je: info (2de regel) en je krijgt een venster te zien, je kiest naast algemeen: bevoegdheden - daar vink je ALLE vakjes aan ttz eigenaar/groep/anderen - in vakje bovenaan UNIX bevoegdheden hoort het getal 777 te staan ! Momenteel zal daar bij openen een 6.. zien die wijzigt pas als je eruit gaat en opnieuw 1 file aanklikt. Hopelijk is dat duidelijk. Zoniet laat maar weten indien nodig...
  • yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
    on 1283967837:
    Ik kreeg zojuist de oplossing aangereikt van Yolanda via Mauricio wat de galerij links betreft. Dit geldt voor plaatjes die via het asset venster zijn ingevoegd in RW. Je moet dus de bevoegdheden wijzigen in de assets-mapjes op je ftp zelf. Na de upload selecteer je alle plaatjes in de map assets (best allemaal samen per map - het kan en gaat natuurlijk sneller) + ctrl (of rechtermuisknop) krijg je popup menu kies je: info (2de regel) en je krijgt een venster te zien, je kiest naast algemeen: bevoegdheden - daar vink je ALLE vakjes aan ttz eigenaar/groep/anderen - in vakje bovenaan UNIX bevoegdheden hoort het getal 777 te staan ! Momenteel zal daar bij openen een 6.. zien die wijzigt pas als je eruit gaat en opnieuw 1 file aanklikt. Hopelijk is dat duidelijk. Zoniet laat maar weten indien nodig...

Fijn dat het geholpen heeft. Soms is de oplossing heel simpel maar je moet er maar net op komen.
    Maar daar hebben we dit forum voor waar we elkaar kunnen helpen. Lukt het niet via het nederlandese forum dan lukt het vast bij onze buren. Mauricio is ook altijd heel snel met antwoorden als er iets is met zijn stacks. Super!

Succes verder met je site, die is bijna klaar en je zal er trots op zijn. Wat ik heb mogen zien is heel mooi gedaan met het theme van Henk. Hij komt binnenkort trouwens met een nieuw theme die je vast wilt hebben ;-), waar je ook hele mooie foto's achter kunt zetten en dan ook nog als slideshow.

Groet, yolanda
  • JanportfolioJanportfolio Rotterdam, The NetherlandsPosts: 339Members
    Mooi!!

En ja...al het goede komt natuurlijk weer uit Spanje :-)
    Jan van den Berge
    Rapidweaver Academy / Mavenox Webdesign / Mavenox Web-photography and Video
    Learn RapidWeaver, Dutch RapidWeaver Academy
    Follow me on Twitter

"We are, each of us, angels with only one wing. And we can only fly embracing each other."
    Luciano de Crescenzo[/b]
    is zoals met het weer hé !
    on 1283981419:
    Mooi!!

En ja...al het goede komt natuurlijk weer uit Spanje :-)

bedankt, jan, aardig van je,

ben een goede leerling van je

yolanda
    on 1283981677:
    is zoals met het weer hé !

yep, ook het weer is hier prachtig

maar veel wat ik heb geleerd komt toch o.a. ook wel uit Nederland hoor, Jan, Henk, Guanita, Joost, Petra, en ook jij fgrik (oeps uit België)

groet
    yolanda

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler