Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Gratis Calendario snippet!

yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
calendario-titulo.png

Hallo allemaal,

Ik vond deze script op Internet toen ik op zoek was naar een kalender voor mijn klant en heb er een RW snippet van gemaakt.

Je kunt de snippet hier gratis downloaden, zet het in je RW pagina; in the content of sidebar.

In de download heb ik een ReadMe file bij gedaan, waarin ik beschrijf hoe je het kunt installeren en hoe je het allemaal naar eigen voorkeur kunt veranderen.

Je kunt de tekst en achtergrond kleur veranderen, de hoogte, breedte, enz

Ik leg ook uit hoe je heel simpel de maanden en de dagen kunt vertalen in je eigen taal.

Vergeet niet om de volledige code te selecteren en in RW ] Format ] Ignore Formatting en dan in preview kun je gelijk zien hoe je calendario eruit ziet.

Het is gewoon net even anders, probeer het en ik hoop dat je het kunt gebruiken.

Yolanda

Download CALENDARIO

calendario.png

Comments

• fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Tof ! Je eerste snippet is er en nog gratis ook! Op naar je eerste thema nu?
    Groetjes Rik
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,769Members
    Vind ik ook, Rik: nog een paar snippets erbij, misschien straks stacks en thema's* :)

Gefeliciteerd, Yolanda!!

*over thema's: ik heb het al vaker op het forum genoemd: het is echt niet zo lastig om een thema te maken, hoor.
    Je moet een idee hebben (nou ja, dat hebben we allemaal toch wel eens) en even het trucje doorhebben hoe een thema in elkaar zit. Ga eens in een duplicaat van een thema zitten klooien: open de Contents van het thema en begin eens met de styles.css. Open die met Teksteditor (zit op je mac) (of beter natuurlijk met CSS Edit maar die moet je kopen) en verander daar eens wat. Zo ben ik ook begonnen: zonder enige kennis van CSS en HTML bestaande thema's veranderen.
    Deze website heeft veel info over css.
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Hoi Yolanda,

Bedankt voor de snippet!

Groet,
    Joost
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
  • rene salardrene salard Posts: 71Members
    on 1287175601:
    Vind ik ook, Rik: nog een paar snippets erbij, misschien straks stacks en thema's* :)

Gefeliciteerd, Yolanda!!

*over thema's: ik heb het al vaker op het forum genoemd: het is echt niet zo lastig om een thema te maken, hoor.
    Je moet een idee hebben (nou ja, dat hebben we allemaal toch wel eens) en even het trucje doorhebben hoe een thema in elkaar zit. Ga eens in een duplicaat van een thema zitten klooien: open de Contents van het thema en begin eens met de styles.css. Open die met Teksteditor (zit op je mac) (of beter natuurlijk met CSS Edit maar die moet je kopen) en verander daar eens wat. Zo ben ik ook begonnen: zonder enige kennis van CSS en HTML bestaande thema's veranderen.
    Deze website heeft veel info over css.

Weet je Henk je noemt hier iets op: je moet een idee hebben, iets van een ander overnemen is nog geen nieuw thema.
    Je moet er maar op komen, elke keer als ik iets nieuws ziet dan denk ik hoe komen ze op het idee!

We moeten vanwege de school van onze jongste terug naar Nederland, dat was eigenlijk niet de bedoeling, en dan moet ik in NL weer werk gaan zoeken, zelfs denk ik wel eens om website's te gaan maken, maarja is de markt niet verzadigt, ook denk ik soms wel eens nou een nieuw thema op plugin ontwikkelen, dat zou leuk zijn, maar ik mis toch daarin de gave van de creativiteit om iets nieuws te ontwikkelen.

Gr Rene
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Ik zei het onlangs nog tegen Yolanda - ik voel me soms een beginnend chirurg met reeds een vaste hand (waarmee ik enkel bedoel dat ik wel iets kan) maar niet goed weet of ik nu op de juiste plaats die snede zet met het scalpel - ik weet niet goed wat er onder die huid allemaal steekt (en ik broste teveel in de lessen anatomie) ... dus misschien met avondcursus in mijn geval lukt het ooit ? ;-)

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler