A place for customers to chat about Realmac and its products - RapidWeaver, Clear and Ember!

Contacformulier + Bestellingformulier (RapidCart) komen niet aan

MvdSMvdS The NetherlandsPosts: 24Members
edited November 2010 in Dutch
Wie oh wie kan mij helpen?
Ik word wanhopig....

Ik gebruik al 1,5 jaar RapidWeaver en RapidCart voor mijn sites:

www.StarMars.nl

www.StarMars.nl/LEGO

www.StarMars.nl/TPB

Om de een of andere vage reden, kan er wel iets besteld worden via mijn site, maar bij akkoord, ontvangen zowel de koper, als ik geen mail.
Hetzelfde geldt voor Contact (links onder op de sites), als iemand een mail met een vraag o.i.d. wil versturen, komt de mail niet aan bij de klant en mij.

Dit ging tot 3 dagen geleden altijd goed, maar nu (zonder iets gewijzigd te hebben), lukt het niet meer.

De mailtjes komen ook ook niet in de Spam-box terecht.

De mailtjes blijven ook niet op hangen op mijn server.

Mijn hostingpartner geeft het volgende aan:

"Marcel,

Je formulier aanpassen naar smtp.mijnhostingpartner.nl incl. smtp auth.

Dan heb je geen problemen meer."

"Marcel,

Dit komt omdat er mensen misbruik maken van de open relay functie in de webserver.

Wanneer er spam word verstuurd vanuit de webservers dan word deze automatisch geblokkeerd.

Daar adviseer ik je ook om smtp auth te activeren."

"Waar kan ik dat aanpassen:
a. In RapidWeaver? (Daar zie ik namelijk niets staan).

Je stuurt het volgende bestand aan: ./files/mailer.php. Hier moet je het dus in aanpassen."

Ik kan dus niets vinden in RadipWeaver/RapidCart waar ik dit kan aanpassen en mis hierdoor een hoop potentiele klanten, zekers nu ik net geadverteerd hebt.

Wie helpt mij uit de brand?

Alvast dank en vriendelijke groet,
Marcel

Ik gebruik het volgende:

* Mac O.S.X 10.6.5
* RapidWeaver 4.4.2
* RapidCart 2 2.7.12

Comments

• Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 2,139Members
    edited November 2010
    Ik heb je vanmiddag een bericht verstuurd via de Contact pagina. Is dat aangekomen?
    Heb helaas niet veel verstand van Rapidcart en het probleem wat je beschrijft. Misschien dat één van de anderen je kan helpen (heb even geduld...).
    En anders zou je je probleem kunnen voorleggen op de support pagina van RC zelf.
  • MvdSMvdS The NetherlandsPosts: 24Members
    edited 12:33AM
    on 1290894339:
    Ik heb je vanmiddag een bericht verstuurd via de Contact pagina. Is dat aangekomen?
    Heb helaas niet veel verstand van Rapidcart en het probleem wat je beschrijft. Misschien dat één van de anderen je kan helpen (heb even geduld...).
    En anders zou je je probleem kunnen voorleggen op de support pagina van RC zelf.
    Nee, helaas niet mogen ontvangen.
    Jij wel een exemplaar mogen ontvangen?
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 889Members
    edited November 2010
    Ik zie dat je webserver ook php op een windows machine betreft, het standaard contact form heeft niet heel veel extra opties maar je kunt de 2 advanced opties eens proberen om te kijken of daarmee het standaard contact form al wel werkend te krijgen is. Gezien de aanpassingen bij je provider verwacht ik het enkel niet.

De heren van RMS hebben hier ook een topic over op het forum. Het lijkt mij zinvol om ze te contacten.

Ik weet dat bijvoorbeeld de formloom plugin wel de mogelijkheid heeft om middels smtp te versturen en hierbij diverse extra instellingen heeft.

Wat betreft RapidCart zou ik hiervoor een post plaatsen in hun support forum, blijkbaar maken ze nu enkel gebruik van php standaard sendmail. Normaliter zijn ze bij omnidea snel met reageren en het bieden van custom oplossingen waar mogelijk.

Groet,
    Joost
    Screen shot 2010-11-28 at 14.06.41.png
    323 x 543 - 48B
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Prototyping a new web design and in need of some quick random text elements or placeholder images? Try the Lorem Ipsum Utility.
    Extend the RapidWeaver publishing features with a custom start or expire date using the Publisher stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
    on 1290949716:
    Ik zie dat je webserver ook php op een windows machine betreft, het standaard contact form heeft niet heel veel extra opties maar je kunt de 2 advanced opties eens proberen om te kijken of daarmee het standaard contact form al wel werkend te krijgen is. Gezien de aanpassingen bij je provider verwacht ik het enkel niet.

Groet,
    Joost

Ik heb het vinkje geprobeerd, zoals jij in het bijgevoegde mailtje laat zien, maar dan komt de mail bij StarMars@StarMars.nl binnen met een foutmelding. Er gaat geen mail naar de verzender.
    Zie bijgevoegde plaatje.
    Schermafbeelding 2010-11-28 om 22.02.24.png
    469 x 189 - 36B
    on 1290978430:
    on 1290949716:

Groet,
    Joost

Ik heb het vinkje geprobeerd, zoals jij in het bijgevoegde mailtje laat zien, maar dan komt de mail bij StarMars@StarMars.nl binnen met een foutmelding. Er gaat geen mail naar de verzender.
    Zie bijgevoegde plaatje.
    En dit is het andere plaatje.
    Schermafbeelding 2010-11-28 om 22.02.36.png
    382 x 134 - 16B
    Ik zou dan voor je rapidcart in ieder geval contact opnemen met omnidea via hun support systeem. Hopelijk is er nog een manier om de mailer van de direct order zoals je deze nu gebruikt in te stellen voor smtp zonder dat dit telkens bij updates van je site weer ongedaan zal worden gemaakt.

Heb je wel eens overwogen om gebruik te maken van paypal of de ideal oplossing van sisow?
    Dan krijgt men de mails vanuit paypal of sisow na het uitvoeren van de betaling.
    Bekijk eens dit voorbeeld voor een demo van sisow: http://showcase.tsooj.net/

Ik weet niet of je over de formloom plugin beschikt maar zoniet dan wil ik in de loop van de week wel een keer een test pagina daarmee opzetten. Je kunt me daarvoor een private message sturen met de gegevens zoals aangegeven in bijgesloten afbeelding. Je kunt dit voor alle zekerheid ook nog eens met je hosting provider overleggen.

Groet,
    Joost
    Screen shot 2010-11-29 at 20.47.50.png
    435 x 528 - 44B

Prototyping a new web design and in need of some quick random text elements or placeholder images? Try the Lorem Ipsum Utility.
    Extend the RapidWeaver publishing features with a custom start or expire date using the Publisher stacks set.
    on 1291060254:
    Ik zou dan voor je rapidcart in ieder geval contact opnemen met omnidea via hun support systeem.
    Heb je wel eens overwogen om gebruik te maken van paypal of de ideal oplossing van sisow?
    Dan krijgt men de mails vanuit paypal of sisow na het uitvoeren van de betaling.

Ik weet niet of je over de formloom plugin beschikt maar zoniet dan wil ik in de loop van de week wel een keer een test pagina daarmee opzetten. Je kunt me daarvoor een private message sturen met de gegevens zoals aangegeven in bijgesloten afbeelding. Je kunt dit voor alle zekerheid ook nog eens met je hosting provider overleggen.

Groet,
    Joost
    Joost,

Dank voor je reactie.
    Ik wil geen gebruik maken van Paypal (kosten) of iDeal (kosten + verrekenen verzendkosten).
    Bij mijn bestellingen op mijn site worden alle verzendkosten bij elkaar opgeteld en dit dien ik na de bestelling te corrigeren.
    Men heeft dan niets aan PayPal of iDeal, omdat ze op mijn gegevens moeten wachten.

Valt de Formloom plugin te integreren in RapidCart?
    Zo ja, dan zou dit inderdaad een oplossing zijn.

Mijn Hosting Provider, heeft recentelijk SMTP afgesloten: "Dit komt omdat je waarschijnlijk het formulier verstuurd van xxx@starmars.nl naar jezelf. (ook een starmars.nl email adres)

Wat je kan doen is bv het afzenderadres vervangen door bv een hotmail adres.

Zoals al eerder gezegd is de mail verzending vanuit de webservers aangescherpt wegens misbruik en werden we door dit misbruik geblokt. DIt is voor de klant niet goed en ook voor ons niet.

Daaarom zeggen we pas je verzend script aan, dit is niet echt moeilijk, je zal er even in moeten duiken maar spannend is het echt niet."

Nog even bij mijn buurman getest (Windows machine) op alle 3 de sites. En de bestellingen komen wel bij hem binnen (als koper zijnde), maar de mailtjes komen niet bij mij binnen.

Wordt hier echt gek van.

Hoop weer wat van je te horen.

Thx.
    De kosten bij Paypal kunnen minimaal tot niets zijn afhankelijk van het maximale bedrag dat je in een jaar met je verkopen haalt.
    Ik zou dat zeker eens rustig bekijken. Bij Sisow hoef je geen abonnement af te sluiten en betaal je enkel een bedrag per transactie.

Meer info op http://www.assurepay.nl/support

Helaas is het met rapidcart niet mogelijk om op basis van bestemming (land) de verzendkosten te betalen dus ik kan me voorstellen dat je daarom gebruik maakt van de direct order oplossing.

Formloom is een aparte plugin en niet met rapidcart te integreren, ik zou hiervoor echt contact opnemen met omnidea.

De suggestie van je provider om adressen te vervangen door een hotmail adres of welk ander adres zou er op duiden dat ze een dergelijke mail optie wel open hebben staan? Ik zou ze dan vragen of het mogelijk is om vanaf je @starmars.nl dan wel te mailen naar een ander domein, zodat je dan die oplossing gebruikt. Bijvoorbeeld een starmars@gmail of iets dergelijks dat je dan gebruikt voor jezelf. Ik zou zeggen laat ze eens heel concreet opgevenwat er nu wel en niet mogelijk is. Daarmee bedoel ik vanuit welke interne mail adressen je naar buiten kunt mailen en/of omgekeerd en welke zaken ze daarbij gebruiken mbt techniek. Vraag dan ook of ze daarbij een voorbeeld script hebben, zodat je kunt zien hoe dit werkt en of het werkt.

Uiteraard blijft mijn aanbod staan om een formloom pagina voor je te maken en zo te kijken of er een iig werkbare oplossing te vinden is voor je contact form.

on 1291149264:
    De kosten bij Paypal kunnen minimaal tot niets zijn afhankelijk van het maximale bedrag dat je in een jaar met je verkopen haalt.
    Ik zou dat zeker eens rustig bekijken. Bij Sisow hoef je geen abonnement af te sluiten en betaal je enkel een bedrag per transactie.

Meer info op http://www.assurepay.nl/support

Helaas is het met rapidcart niet mogelijk om op basis van bestemming (land) de verzendkosten te betalen dus ik kan me voorstellen dat je daarom gebruik maakt van de direct order oplossing.

Formloom is een aparte plugin en niet met rapidcart te integreren, ik zou hiervoor echt contact opnemen met omnidea.

De suggestie van je provider om adressen te vervangen door een hotmail adres of welk ander adres zou er op duiden dat ze een dergelijke mail optie wel open hebben staan? Ik zou ze dan vragen of het mogelijk is om vanaf je @starmars.nl dan wel te mailen naar een ander domein, zodat je dan die oplossing gebruikt. Bijvoorbeeld een starmars@gmail of iets dergelijks dat je dan gebruikt voor jezelf. Ik zou zeggen laat ze eens heel concreet opgevenwat er nu wel en niet mogelijk is. Daarmee bedoel ik vanuit welke interne mail adressen je naar buiten kunt mailen en/of omgekeerd en welke zaken ze daarbij gebruiken mbt techniek. Vraag dan ook of ze daarbij een voorbeeld script hebben, zodat je kunt zien hoe dit werkt en of het werkt.

Uiteraard blijft mijn aanbod staan om een formloom pagina voor je te maken en zo te kijken of er een iig werkbare oplossing te vinden is voor je contact form.

Nog steeds geen oplossing en ik mis veel klanten en goodwill.

Had SMTP niet geintegreerd moeten worden met Rapidweaver 5.

Ben echt wanhopig.

Mijn hostingprovider heeft PHP geblokkeerd en ik zie dat een hoop andere mensen ook dit probleem hebben.

Echter...nergens een oplossing te vinden.

Wie helpt me verder?
    edited February 2011
    Meeste hosting providers welke php aanbieden ondersteunen dan ook op een bepaalde wijze het versturen van mail.
    Dit meestal via het sendmail principe zonder smtp server, zo ook het contact form van RW. Dat RapidCart geen optie heeft om een smtp servers op te geven staat los van RW zelf. Het is in feite een extra beveiliging van je provider waarbij je een servername, user en password moet opgeven zoals je dat ook zelf doet in je mail programma als Apple Mail of Outlook.

Heb je al contact opgenomen met de mensen van RapidCart of ze dit in hun product op willen nemen? Zoniet dan zou ik dat zeker doen, wie weet kunnen ze je een tijdelijke oplossing aanbieden.

Als ik jouw verhaal zo lees heb ik het idee dat je provider een andere kant opgaat met de aangeboden hosting producten aangezien men nu ook geen php meer ondersteund?

Als ik hun website bekijk is dat overigens niet het geval en je contact formulier pagina is ook nog gewoon op te vragen zonder fouten dus php is nog beschikbaar op je hosting product.

Groet,
    Joost

Gibo van Omnidea geeft op het forum aan dat er binnenkort een nieuwe versie van RapidCart beschikbaar gaat komen.
    Ik heb daarbij in het kort het verzoek voor smtp support aangegeven voor de direct order optie. Als je in meerdere situaties hier last van hebt is het handig om dat zelf ook nogmaals aan te geven.

Groet,
    Joost

on 1296838035:
    Gibo van Omnidea geeft op het forum aan dat er binnenkort een nieuwe versie van RapidCart beschikbaar gaat komen.
    Ik heb daarbij in het kort het verzoek voor smtp support aangegeven voor de direct order optie. Als je in meerdere situaties hier last van hebt is het handig om dat zelf ook nogmaals aan te geven.

Groet,
    Joost
    Ik word steeds wanhopiger met Rapidweaver/Rapidcart.

Naast het probleem met PHP (klanten kregen tenminste een melding dat de mail niet aan kwam en konden zij hun bestelling toch aan mij doorgeven), kan er nu opeens ook niet meer besteld worden.

Wanneer je iets in de shopping basket hebt staan en je vult al je gegevens in, hierna op Send klikken, krijg de klant de volgende melding:

There were problems sending your order. Please contact customer service.
    (DIRECT ORDER REQUIRES PUBLISHING)

Ofwel, klant kan nu niet eens meer bestellen.

SMTP zit er nog steeds niet in (onze vrienden van Rapidweaver, weten mij vandaag het volgende te melden: "Also I
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 2,139Members
    Ik heb niet zoveel verstand van de technische kant, maar zou je je hele website niet eens kunnen uploaden naar een andere server en bij een andere host? Gewoon om eens te proberen of het dan wel goed gaat.
    Er zijn eigenlijk nauwelijks problemen met Rapidcart.
    edited May 2011
    Op basis van je eerdere posts lijkt mij dit geen RapidWeaver / RapidCart issue maar heeft het te maken met het hosting product en de aangepaste rechten structuur bij je hosting provider (php op IIS (windows) kan soms met rechten voor een uitdaging zorgen). Als zij je niet kunnen helpen raad ik je aan om toch echt over te stappen naar een andere partij. Persoonlijk maak ik al jaren gebruik van Oxilion en met veel plezier.

Groet,
    Joost

Is inmiddels opgelost met de laatste versie van RapidWeaver/RapidCart.

Deze thread mag gesloten worden.
Sign In or Register to comment.