Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

google search

fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
Ik kreeg een vraagje omtrent google search.
Hoe of waar geef je bep. gegs. of zinnen in die je onmiddellijk ziet staan in het resultaat bij het zoeken via google.
vb. : url site + activiteiten (Lestradou - gîte France Lot met ecologisch zwemvijver)
Ik heb de site lestradou.fr maar wanneer je "lestradou" ingeeft krijg je als eerste resultaat : terug naar hoofdpagina - lestradou - beschrijving - reservatie - tot de oude testversies toe...

Is het mogelijk dat je bij ingave zoekfunctie "lestradou" telkens (enkel) de gegevens krijgt: (Lestradou - gîte France Lot met ecologisch zwemvijver)

PS ik veronderstel dat dit nog iets anders is dan de gebruikelijke meta tags?

Comments

• yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
    on 1294756877:
    Ik kreeg een vraagje omtrent google search.
    Hoe of waar geef je bep. gegs. of zinnen in die je onmiddellijk ziet staan in het resultaat bij het zoeken via google.
    vb. : url site + activiteiten (Lestradou - gîte France Lot met ecologisch zwemvijver)
    Ik heb de site lestradou.fr maar wanneer je "lestradou" ingeeft krijg je als eerste resultaat : terug naar hoofdpagina - lestradou - beschrijving - reservatie - tot de oude testversies toe...

Is het mogelijk dat je bij ingave zoekfunctie "lestradou" telkens (enkel) de gegevens krijgt: (Lestradou - gîte France Lot met ecologisch zwemvijver)

PS ik veronderstel dat dit nog iets anders is dan de gebruikelijke meta tags?

Hallo Rik

ik heb gekeken en inderdaad als je "lestradou" zet in google dan staat er "terug naar hoofdpagina" en niet de titel van je site of omschrijving.
    Ik vraag me ook af hoe dat zit dus hoop dat iemand daar antwoord op geeft.

Ik volg mee ;-)

Fijn weekend
    Yolanda
  • violetteviolette The HaguePosts: 690Members
    Hoi Rik,

Er zijn een paar belangrijke tips te melden voor deze website:

1. De meta tags zijn niet goed gedefinieerd; in het onderdeel van RW waar je dit in moet vullen heb je 2 velden: name en content. Name kan bv zijn "description" en content de omschrijving zelf. Zie het als vraag/antwoord. Als je nu in de bron van de pagina's kijkt zie je wat ik bedoel.De meta tags 'generator' en 'robots' zijn goed maar die worden automatisch ingesteld. Doordat de meta tags niet goed zijn ontbreekt de juiste definiering voor 'description', en die bepaalt welke omschrijving Google in de zoekresultaten geeft. Als deze omschrijving ontbreekt pakt Google zelf een willekeurig stukje tekst. Ik kan zelf de omschrijving 'terug naar hoofdpagina' niet zo snel vinden, maar ik zou beginnen met het goed zetten van de meta tags en title.
    2. 1 van de belangrijkste 'tags' is de 'title', elke pagina krijgt in RW links een naam voor in het menu (bv home) en bij de page inspector geef je een uitgebreidere omschrijving, de 'browser titel', verwerk daar voor elke pagina de belangrijkste trefwoorden in.
    3. nog een laatste tip: al je URL's hebben een dubbeling; bv www.jedomein.nl/beschrijving/beschrijving.html Dat kun je oplossen door bij "Setup" -> tabblad "Advanced" een vinkje te zetten bij "Enable cruftless links". Vervolgens geef je wel elke pagina een eigen 'folder' maar noem je de file index.php of index.html. Je krijgt dan dus kortere en mooiere URL's.

Succes!
    If you can't convince them, confuse them.

Indigo Webstudio
    Just Host
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Dank u wel Violette ! Ik probeer even uit ...
    Dag Violette, mag ik nog even terugkomen op hetzelfde?
    Ik deed namelijk het volgende (zie bijlage) maar die tekst lijkt precies nog niet te verschijnen. Heb ik jou verkeerd begrepen?
    Heb je soms geen tip om de homepage, wat toch de belangrijkste is, vooruit te schuiven in de loglijst van google zodat die steeds bovenaan komt te staan?

PS wat eigenlijk ook vervelend is voor de klant is dat wanneer je nu lestradou ingeeft in google je ook op deze forumvragen terecht komt... mij stoort het niet onmiddellijk maar de klant vind dit minder leuk !
    screenshot_01.jpg
    900 x 196 - 50B
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Je hebt de meta tags niet geheel juist toegepast, home is niet iets wat een zoekmachine als meta tag kent.
    Zoals door Petra aangegeven kun je gebruik maken van b.v. description, keywords en author.

Bijgesloten een voorbeeld van een website welke ik nu aan het bouwen ben.
    Daarbij maak ik gebruik van een description, een korte bondige tekst welke een omschrijving van de website geeft.
    Keywords, zoals de naam als zegt een aantal sleutel woorden gescheiden door een comma.
    Author, de auteur van de website.

In het voorbeeld zie je nog een aantal andere meta tag welke automatisch zijn aangemaakt door het gebruik van de sitemap plugin. Zo kun je met de combinatie robots, none dus aangeven dat een pagina niet in de zoekresultaten mag verschijnen.

Overigens is het niet zo dat een aanpassing van je website ook direct resultaat zal geven in de zoekresultaten bij Google.
    Dit omdat de bot van Google eerst je website nog een keer moet bezoeken om gegevens te verzamelen en aansluitend zal het ook nog even duren voordat deze dan ook in de zoekresultaten echt zichtbaar zijn. Als het mee zit kunnen dit een paar dagen zijn maar ook makkelijk meer.

Daarnaast heb ik ook nog een stuk opgenomen in de header om het cachen (onthouden) van bepaalde gegevens door de browser tegen te gaan.

Als je op een pagina al je benodigde meta tags hebt ingegeven kun je in de site inspector ook aangeven dat je deze meta tags naar alle pagina's wilt copieren. Zie bijgesloten voorbeeld. Overigens is het raadzaam om de meta tags in je site setup op te nemen, zodat deze voor elke nieuwe pagina automatisch beschikbaar komen.

Groet,
    Joost
    Screen shot 2011-01-17 at 19.30.54.png
    586 x 415 - 76B
    Screen shot 2011-01-17 at 19.42.48.png
    568 x 542 - 70B
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
    Dank je Joost, dit lijkt nu duidelijker. Ik was dus verkeerd bezig.

Ik herhaalde inderdaad telkens dezelfde of nieuwe zoekwoorden/termen op alle pagina's maar infeite kan je dit dus enkel doen op de indexpagina en dat wordt herhaald over de volledige site door het aanvinken van die header in uw 2de bijlage? Ik probeer dit even uit...

Dat cachen houdt dan die referenties naar het forum tegen ?

1 grote merci !
    on 1295291161:
    Dank je Joost, dit lijkt nu duidelijker. Ik was dus verkeerd bezig.

Ik herhaalde inderdaad telkens dezelfde of nieuwe zoekwoorden/termen op alle pagina's maar infeite kan je dit dus enkel doen op de indexpagina en dat wordt herhaald over de volledige site door het aanvinken van die header in uw 2de bijlage? Ik probeer dit even uit...

Dat cachen houdt dan die referenties naar het forum tegen ?

1 grote merci !

Je kunt dit als je wilt op elke pagina dus anders doen geheel naar eigen inzicht maar of dat praktisch is...

Nee dat cachen zal niet de forum topics doen verdwijnen in de zoekresultaten, meestal is het een kwestie van zorgen dat andere pagina's hoger in de zoekresultaten komen te staan.

Overigens zat er een kleine typo aan het einde van de cache code, het juiste is:
    <META http-equiv="Pragma" content="no-cache" />

Groet,
    Joost

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    on 1295290018:
    ...

Daarnaast heb ik ook nog een stuk opgenomen in de header om het cachen (onthouden) van bepaalde gegevens door de browser tegen te gaan.

...

Groet,
    Joost

Dus deze html tekst in de header houdt dat cachen tegen ? : <META http-equiv="Pragma" content="no cache">
    on 1295292001:
    on 1295290018:
    ...

...

Groet,
    Joost

Dus deze html tekst in de header houdt dat cachen tegen ? : <META http-equiv="Pragma" content="no cache">

Ik was iets te vlug met mijn antwoord dus de goeie lijn is : <META http-equiv="Pragma" content="no-cache" />

Ik vind helaas die "select the proporties you wish to change" ook niet terug in de page inspector. Kan u me zeggen hoe/waar ik dit vind aub?
    De laatste is de juiste code, dit scherm (ik gebruik de EN taal zoals je ziet) krijg je door op de de knop "Apply to all pages" te klikken.

Groet,
    Joost.

Bedankt voor de reacties iedereen. De aanpassingen zijn gebeurd en ik kocht nog snel de sitemap plugin dus nu zouden de pagina's moeten zijn gerangschikt volgens belangrijkheid als ik het goed heb begrepen want enkele zaken waren nog niet 100% duidelijk.
    De tip "Setup
    Rik,

Je moet nog wel zelf de file name van de pagina's aanpassen naar index.html of index.php. Enkel dan zul je de andere urls zien, neem nu de omgevings pagina.

In de page inspector heb je daarbij het volgende:

folder = /omgeving
    filename = omgeving.html

Pas dit aan naar:

folder = /omgeving
    filename = index.html of index.php

Opnieuw uploaden en je hebt de mooie urls, denk er wel aan dat rapidweaver het bestand omgeving.html op de webserver zal laten staan met eventuele assets in een folder omgeving_assets. Deze handmatig verwijderen van de oude files is dus ook nog een actie.

Groet,
    Joost

on 1295378500:
    Rik,

Je moet nog wel zelf de file name van de pagina's aanpassen naar index.html of index.php. Enkel dan zul je de andere urls zien, neem nu de omgevings pagina.

In de page inspector heb je daarbij het volgende:

folder = /omgeving
    filename = omgeving.html

Pas dit aan naar:

folder = /omgeving
    filename = index.html of index.php

Opnieuw uploaden en je hebt de mooie urls, denk er wel aan dat rapidweaver het bestand omgeving.html op de webserver zal laten staan met eventuele assets in een folder omgeving_assets. Deze handmatig verwijderen van de oude files is dus ook nog een actie.

Groet,
    Joost

oei deze begrijp ik niet... ik heb inderdaad overal die folder(s) ingevuld idem als de paginanaam - maar wel zonder de / vooraan ! (zal dus reeds 'n foutje zijn hier) maar ik begrijp niet goed waarom je dan eronder in de filenaam een index plaatst iplv dezelfde benaming die bij die specifieke pagina hoort? Je kan toch niet overal die index gaan zetten - hoort deze niet enkel bij de homepagina te staan dan?
    Het uploaden vind ik niet erg hoor - heb dat ervoor over ;-)

oei deze begrijp ik niet... ik heb inderdaad overal die folder(s) ingevuld idem als de paginanaam - maar wel zonder de / vooraan ! (zal dus reeds 'n foutje zijn hier) maar ik begrijp niet goed waarom je dan eronder in de filenaam een index plaatst iplv dezelfde benaming die bij die specifieke pagina hoort? Je kan toch niet overal die index gaan zetten - hoort deze niet enkel bij de homepagina te staan dan?
    Het uploaden vind ik niet erg hoor - heb dat ervoor over ;-)

Rik,

Normaliter is de standaard/default file name index.html of index.php en dat is dan ook de naam waar een webserver in eerste instantie naar zal zoeken bij het tonen van een website als je enkel een folder naam meegeeft in je url. Bestaat deze niet dan is het vaak helaas pindakaas met bijbehorende foutmelding als b.v. 404 file not found. Wil je een ander bestand in deze folder openen dan zul je in de link dus ook specifiek de filename moeten vermelden. Iets wat RapidWeaver allemaal netjes voor je doet.

Zolang elke pagina zijn eigen subfolder heeft kun je de naam van het bestand dus gewoon index.html geven aangezien deze op een aparte plek staat op de webserver. Als RapidWeaver ziet dat de file name index.html of index.php is zal het deze bij het aanmaken van de links in het menu weglaten met als resultaat de cruftless links.

Groet,
    Joost

Hoi Joost, nogmaals bedankt voor de uitleg !
    Ik had intussen ook even rondgeneusd en vond deze tekst terug bij "RapidWevaer Revealed" van Paul Bradforth:

Je kunt dit inderdaad in je site setup aangeven zodat het automatisch bij nieuwe pagina's beschikbaar zal zijn (zie een van mijn eerdere posts in dit topic). Het is echter niet zo dat je met een paar dagen wachten andere pagina's op je webserver hebt staan. Google past dit (gelukkig ook maar) niet voor je aan. Je zult zelf de pagina instellingen moeten aanpassen en alles opnieuw uploaden. Ik verwacht dat daar dan toch iets mis is gegaan. Kun je een screenshot van b.v. de page inspector posten voor de beschrijving pagina en dan het tabblad met de folder en file name?

Groet,
    Joost

Joost ik deed reeds die aanvinkingen en deed de upload via ftp naar server - in de subfolders heb ik echter nog overal de paginanaam staan - zoals gezegd zou ik later die wijziging naar index.html overal aanpassen (dus voor alle pagina's).
    In ieder geval bedankt voor de opvolging !
    Hierbij enkele screenshots van instelling en cyberduck server indeling (in map lestradou_fr steekt dan de franse versie).
    1.png
    454 x 340 - 149B
    2.png
    454 x 340 - 109B
    3.png
    452 x 231 - 83B
    en de 2 laatste screenshots.

groeten Rik
    5.png
    454 x 340 - 134B
    4.png
    451 x 293 - 46B
    on 1295551919:
    Joost ik deed reeds die aanvinkingen en deed de upload via ftp naar server - in de subfolders heb ik echter nog overal de paginanaam staan - zoals gezegd zou ik later die wijziging naar index.html overal aanpassen (dus voor alle pagina's).
    In ieder geval bedankt voor de opvolging !
    Hierbij enkele screenshots van instelling en cyberduck server indeling (in map lestradou_fr steekt dan de franse versie).

Hoi Rik,

Uit je post begreep ik dat je verwachte dat dit met een aantal dagen automatisch aangepast zou zijn en dus niet dat je zelf met een aantal dagen de filename van alle pagina's nog aan ging passen. Als je de filename beschrijving.html aanpast naar index.html en alles opnieuw upload (en eerst de oude files en folders weghalen) zal het dus werken.

Groet,
    Joost

Hallo Joost,

ik kreeg vandaag een wijziging door voor de site www.dobbelsgebroeders.be de klant houdt meer van een vol kleur iplv een foto op de achtergrond - daar gaat mijn thema... (de site is eigenlijk nog niet volledig afgewerkt) en ik heb je info gebruikt en meteen maar toegepast op deze site terwijl we toch bezig waren...en het werkt ! (natuurlijk :-) ) - ik krijg dus nu korte url-titels door overal in de submap een index aan te maken.

THXS ! en prettig weekend.
    Leuk weekend :)

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler