Met plezier en voldoening ben ik al geruime tijd actief met RapidWeaver. Inmiddels heb ik het aantal themes uitgebreid, na dupliceren de nodige naar mijn hand gezet, gestoeid met HTML- en CSS-codes, met stacks en snippets in de weer geweest. Kortom: deze hobby dreigt 'uit de hand te lopen'! Ik overweeg zelfs om een website te maken voor een ander. Maar het lijkt me dan wel zinnig om tijdens het wordingstraject eens met 'die ander' achter het beeldscherm plaats te nemen om de wensen en resultaten met elkaar te bespreken. Nu heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe iMac-desktop aangeschaft.. Een geweldige machine: je neemt 'm echter niet even onder de arm op weg naar je cliënt. En het getuigt ook niet van klantvriendelijke bedrijfsvoering als je de opdrachtgever elke keer naar jouw werkplek moet noden.
Mijn vraag is dan ook: hoe moet dat nu? Waarin moet ik voorzien? Hoe kan ik mijn opzetjes en vorderingen het beste tonen? Moet ik me daartoe toch een eenvoudig Macbook (tweedehandmac.nl) aanschaffen? Of de voorlopige website-versie publiceren? Me beperken tot screenshots van pagina's? Is het gebruik van een online harddisk een optie?
Het moge duidelijk zijn: geen vragen gesteld door een professionele web-designer, maar door een liefhebber die de ander op een handige manier van een mooie website wil voorzien. Ik ben benieuwd naar reacties! Voorshands hartelijk dank!
Frits
Comments
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Hartelijk dank, Rik, voor je snelle en handige aanwijzing. Maar ik stel me zo voor, dat het handig is om ter plekke (bij de klant, dus) veranderingen en andere mogelijkheden aanschouwelijk te maken. In dat geval moet je met je RW-programma en je pagina's aan het werk kunnen. Je kunt dan meteen laten zien wat een verandering teweeg brengt. Of stel ik me nu als website-maker ál te dienstbaar op?! Blijft mijn vraag of er, zonder meteen een laptop aan te schaffen, een andere mogelijkheid bestaat om met mijn RapidWeaver-programma en mijn gemaakte programma's actief te zijn behalve dan op mijn iMac-desktop?
Maar je kunt natuurlijk ook een laptopje aanschaffen (je moet investeren als ondernemer, toch?) en bij de opdrachtgever aan het werk gaan. Het nadeel is dan wel dat ze soms eindeloos willen proberen wat er allemaal mogelijk is en bovendien zien dat het wel erg makkelijk is met RW
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
Succes,
Wim
Dank je, Wim. Jouw suggestie lijkt me echt bruikbaar. Ik heb me al wat georiënteerd op de website van LogMein. Eerdaags , als er een website 'de lucht in moet' zal ik deze mogelijkheid eens aanwenden. Ik zal op het forum dan mijn bevindingen geven. Overigens denk ik dat er wellicht RW-bouwers zijn, die op deze manier werken. Misschien haakt iemand nog met een berichtje in, wie weet!?
Na mijn tip aan Chris ben ik er zelf ook even mee aan het stoeien geweest. Ik heb daarom mijn inlog gegevens even naar mijn zoon gestuurd en gevraagd of hij even op mijn bureaublad wilde rommelen. Dat ging allemaal prima. Houdt er wel rekening mee dat je niet vanaf je eigen computer, je computer op afstand kan besturen. Vanaf een andere computer zou jij op jouw computer RW moeten kunnen opstarten om dan aan je website te kunnen werken.
dank voor je reacties, maar jou suggestie was een andere dan die van fgrik. Bij jou ging het om op afstand je computer te bedienen (remote) en inderdaad dat kan dan niet op je eigen computer. Maar Fgrik deed de suggestie aan de hand van het uploaden van de website naast de 'gewone' website (als ik het goed begrepen heb).