Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

RW & iMac-desktop

Met plezier en voldoening ben ik al geruime tijd actief met RapidWeaver. Inmiddels heb ik het aantal themes uitgebreid, na dupliceren de nodige naar mijn hand gezet, gestoeid met HTML- en CSS-codes, met stacks en snippets in de weer geweest. Kortom: deze hobby dreigt 'uit de hand te lopen'! Ik overweeg zelfs om een website te maken voor een ander. Maar het lijkt me dan wel zinnig om tijdens het wordingstraject eens met 'die ander' achter het beeldscherm plaats te nemen om de wensen en resultaten met elkaar te bespreken. Nu heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe iMac-desktop aangeschaft.. Een geweldige machine: je neemt 'm echter niet even onder de arm op weg naar je cliënt. En het getuigt ook niet van klantvriendelijke bedrijfsvoering als je de opdrachtgever elke keer naar jouw werkplek moet noden.
Mijn vraag is dan ook: hoe moet dat nu? Waarin moet ik voorzien? Hoe kan ik mijn opzetjes en vorderingen het beste tonen? Moet ik me daartoe toch een eenvoudig Macbook (tweedehandmac.nl) aanschaffen? Of de voorlopige website-versie publiceren? Me beperken tot screenshots van pagina's? Is het gebruik van een online harddisk een optie?
Het moge duidelijk zijn: geen vragen gesteld door een professionele web-designer, maar door een liefhebber die de ander op een handige manier van een mooie website wil voorzien. Ik ben benieuwd naar reacties! Voorshands hartelijk dank!

Frits

Comments

• fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Hoi Frits, ik doe het met de voorlopige site gewoon te uploaden naast je eigen site op de host server. Je neemt bv je eigen url en voegt er je _klant achter. Vermits niemand de url kent heb je geen last van "vroegtijdige" bezoekers (tenware forumsnuisteraars die in dit geval willen helpen als je een vraag stelt). Je geeft dan je url door aan die klant en dan kan je lekker spieken naar de evtl. wijzigingen/vorderingen met z'n tweeën... ;-) Spaar je meteen dat 2de toestel uit.
  • Frits SandkuijlFrits Sandkuijl Posts: 105Members
    on 1300560456:
    Hoi Frits, ik doe het met de voorlopige site gewoon te uploaden naast je eigen site op de host server. Je neemt bv je eigen url en voegt er je _klant achter. Vermits niemand de url kent heb je geen last van "vroegtijdige" bezoekers (tenware forumsnuisteraars die in dit geval willen helpen als je een vraag stelt). Je geeft dan je url door aan die klant en dan kan je lekker spieken naar de evtl. wijzigingen/vorderingen met z'n tweeën... ;-) Spaar je meteen dat 2de toestel uit.

Hartelijk dank, Rik, voor je snelle en handige aanwijzing. Maar ik stel me zo voor, dat het handig is om ter plekke (bij de klant, dus) veranderingen en andere mogelijkheden aanschouwelijk te maken. In dat geval moet je met je RW-programma en je pagina's aan het werk kunnen. Je kunt dan meteen laten zien wat een verandering teweeg brengt. Of stel ik me nu als website-maker ál te dienstbaar op?! Blijft mijn vraag of er, zonder meteen een laptop aan te schaffen, een andere mogelijkheid bestaat om met mijn RapidWeaver-programma en mijn gemaakte programma's actief te zijn behalve dan op mijn iMac-desktop?
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,771Members
    Nu maak ik zelden websites voor anderen, maar wanneer ik dat dan doe gebruik ik de manier van Rik ook. De opdrachtgever geeft dan maar aan wat hij/zij veranderd/toegevoegd wil hebben. Dan ben je waarschijnlijk het snelst klaar.

Maar je kunt natuurlijk ook een laptopje aanschaffen (je moet investeren als ondernemer, toch?) en bij de opdrachtgever aan het werk gaan. Het nadeel is dan wel dat ze soms eindeloos willen proberen wat er allemaal mogelijk is en bovendien zien dat het wel erg makkelijk is met RW :)
  • Wim_VriendWim_Vriend HoofddorpPosts: 37Members
    on 1300540253:
    Met plezier en voldoening ben ik al geruime tijd actief met RapidWeaver. Inmiddels heb ik het aantal themes uitgebreid, na dupliceren de nodige naar mijn hand gezet, gestoeid met HTML- en CSS-codes, met stacks en snippets in de weer geweest. Kortom: deze hobby dreigt 'uit de hand te lopen'! Ik overweeg zelfs om een website te maken voor een ander. Maar het lijkt me dan wel zinnig om tijdens het wordingstraject eens met 'die ander' achter het beeldscherm plaats te nemen om de wensen en resultaten met elkaar te bespreken. Nu heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe iMac-desktop aangeschaft.. Een geweldige machine: je neemt 'm echter niet even onder de arm op weg naar je cliënt. En het getuigt ook niet van klantvriendelijke bedrijfsvoering als je de opdrachtgever elke keer naar jouw werkplek moet noden.
    Mijn vraag is dan ook: hoe moet dat nu? Waarin moet ik voorzien? Hoe kan ik mijn opzetjes en vorderingen het beste tonen? Moet ik me daartoe toch een eenvoudig Macbook (tweedehandmac.nl) aanschaffen? Of de voorlopige website-versie publiceren? Me beperken tot screenshots van pagina's? Is het gebruik van een online harddisk een optie?
    Het moge duidelijk zijn: geen vragen gesteld door een professionele web-designer, maar door een liefhebber die de ander op een handige manier van een mooie website wil voorzien. Ik ben benieuwd naar reacties! Voorshands hartelijk dank!

Frits
    Ik heb er geen ervaring mee, maar is Remote Desktop Computer geen mogelijkheid. Vanaf de computer van de klant inloggen op je eigen computer en daar met RW gaan spelen. Ik lees toevallig net iets over inloggen op je computer via een webbrowser. Kijk eens bij deze jongens "https://secure.logmein.com/NL/" ziet er interessant uit.
    Succes,
    Wim
  • Frits SandkuijlFrits Sandkuijl Posts: 105Members
    on 1300895627:
    on 1300540253:

Frits
    Ik heb er geen ervaring mee, maar is Remote Desktop Computer geen mogelijkheid. Vanaf de computer van de klant inloggen op je eigen computer en daar met RW gaan spelen. Ik lees toevallig net iets over inloggen op je computer via een webbrowser. Kijk eens bij deze jongens "https://secure.logmein.com/NL/" ziet er interessant uit.

Succes,
    Wim

Dank je, Wim. Jouw suggestie lijkt me echt bruikbaar. Ik heb me al wat georiënteerd op de website van LogMein. Eerdaags , als er een website 'de lucht in moet' zal ik deze mogelijkheid eens aanwenden. Ik zal op het forum dan mijn bevindingen geven. Overigens denk ik dat er wellicht RW-bouwers zijn, die op deze manier werken. Misschien haakt iemand nog met een berichtje in, wie weet!?
  • KlaasKlaas Posts: 72Members
    Hoi Frits, ik doe het met de voorlopige site gewoon te uploaden naast je eigen site op de host server. Je neemt bv je eigen url en voegt er je _klant achter. Vermits niemand de url kent heb je geen last van
    Hallo Klaas,
    Na mijn tip aan Chris ben ik er zelf ook even mee aan het stoeien geweest. Ik heb daarom mijn inlog gegevens even naar mijn zoon gestuurd en gevraagd of hij even op mijn bureaublad wilde rommelen. Dat ging allemaal prima. Houdt er wel rekening mee dat je niet vanaf je eigen computer, je computer op afstand kan besturen. Vanaf een andere computer zou jij op jouw computer RW moeten kunnen opstarten om dan aan je website te kunnen werken.
  • KlaasKlaas Posts: 72Members
    beste Wim_Vriend,

dank voor je reacties, maar jou suggestie was een andere dan die van fgrik. Bij jou ging het om op afstand je computer te bedienen (remote) en inderdaad dat kan dan niet op je eigen computer. Maar Fgrik deed de suggestie aan de hand van het uploaden van de website naast de 'gewone' website (als ik het goed begrepen heb).
    on 1300967560:
    beste Wim_Vriend,

dank voor je reacties, maar jou suggestie was een andere dan die van fgrik. Bij jou ging het om op afstand je computer te bedienen (remote) en inderdaad dat kan dan niet op je eigen computer. Maar Fgrik deed de suggestie aan de hand van het uploaden van de website naast de 'gewone' website (als ik het goed begrepen heb).
    Ja inderdaad, dat is de pest als er meerdere onderwerpen in één topic zitten. Trouwens wat Fgrik bedoelt is dat je een extra directory of map aanmaakt op je server, bijvoorbeeld de map /test/ en dat daarin je hele testwebsite zet. Dan krijg je dus www.janklein.eu/test/index.html

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler