A place for customers to chat about Realmac and its products - RapidWeaver, Clear and Ember!

NIEUWE WEBSITE, GRAAG KRITIEK!

MarinHRMarinHR Posts: 6Members
edited 11:43PM in Rapidweaver Gallery
Hoi allemaal,

Leuk forum! En ik hoor er meteen al een beetje bij als RW-beginneling.
M'n nieuwe website is nagenoeg rond, erg trots op dat ik het voor elkaar heb gekregen als non-techneut (echt een meisje hè)! En moet zeggen dat m'n vingers jeuken om nog een website te maken. RW is geweldig!
Hier is m'n site:

www.thedesigntouch.nl

Wilde een 'visuele' site maken en daar was het prachtige thema Out-of-the-box van Henk Vrieselaar erg geschikt voor. Moest de eerste versie achtergronden wel wat aanpassen. Op de Mac prachtig helder, en de teksten eroverheen prima leesbaar. Maar ja die computers met Explorer... wat een ramp, het totaal was vaak onleesbaar en de kleuren wonderbaarlijk lelijk... Heb dus een creatieve aanpassing gemaakt door alleen een gedeelte te highlighten en de rest van de foto te laten wegzakken. Tikje een aderlating maar okay, de familie Explorer is nog steeds groot.

Anyway, Henk heeft me geadviseerd te vragen wat jullie ervan vinden.
Dit was zijn commentaar:
'....je openingspagina zou misschien iets eenvoudiger kunnen. Op zo'n beginpagina is het vaak beter de bezoeker niet te overstelpen met info maar het eenvoudig te houden.'
Ja moet daar nog eens naar kijken...

Heel graag dus ook jullie reacties, ook op andere aspecten!
Alvast heel hartelijk dank!
KeizerEKap8.jpg
1024 x 685 - 149B

Comments

• WesleyWesley BelgiumPosts: 588Members
    edited 11:43PM
    Ik vind het op de mac toch ook niet zo leesbaar met die achtergrond hoor, ik hou meer van een simpele witte content area.

De navigatiebalk die over drie lijnen wordt gespreid vind ik ook niet zo goed, zou beter met dropdowns zijn & minder opties of in de sidebar.

Voor de rest niet slecht ik zou de linker sidebar in een ander achtergrondkleur steken zodat dat wat meer opvalt.

De portfolio pagina heeft een complete andere layout?
    Newest Stacks from WeaverAddons:
    + 3D Carousel Stack
    + Slidorion Stack
    + CSV + XLS Grid Stack

Free Utility : WeaverDetect : Detect theme, plugins & stacks used on any page.
  • KlaasKlaas Posts: 78Members
    Je keuzen voor je pagina's kan ik me goed indenken. Erg leuk met die achtergrond foto's. Maar
  • MarinHRMarinHR Posts: 6Members
    Nee hoor Klaas, je hoeft dat niet vervelend te vinden want ik vroeg juist om kritiek. Juist heel fijn om eerlijk commentaar te krijgen, van m'n omgeving krijg ik het niet. Dan krijg je gewoon geen antwoord op je vraag, of een sociaal wenselijk antwoord. En voor mezelf is het lastig om afstand te nemen.

Ben er dus érg blij mee dat jullie willen meedenken, neem jullie opmerkingen ter harte om de site zo goed mogelijk te maken! Alvast veel dank Wesley en Klaas!
    Wie voegt er nog iets toe?
  • yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
    Hallo Marin,
    Welkom op het forum en je mag zeker heel erg trots zijn op je site!!!

Ook ik was even nieuwsgierig en heb even de tijd genomen om er naar te kijken. Het thema van Henk, Out of the Box is een super thema waar je veel kanten mee op kunt, zowel rustige achtergrond als met foto's.
    Ik zelf hou wel van de foto's, het valt meteen op, toch moet je voorzichtig zijn en de foto's of heel passend bij het menu doen of allemaal in dezelfde lijn zodat het niet lijkt alsof je steeds op een andere site bent, allemaal in kleur, of in zwart wit bijvoorbeeld. Toch blijf ik er naar kijken en vind ik naar mijn mening dat het wel passen is voor jou onderwerp, tenslotte is fotografie in jouw werk belangrijk. Smaken verschillen en zo begrijp ik Wesly of Klaas ook wel. Je moet zelf even zien wat je mooi vind en welk doelgroep je wilt bereiken.

Wat betreft de mening van Henk ben ik ook helemaal mee eens, ik zou de eerste pagina niet al te veel informatie geven, ook ik had ineens het gevoel van "tjee moet ik dat allemaal lezen om te weten waar het om gaat?" Dus hup ik ging gelijk verder klikken.

Als ik zou kiezen voor een achtergrond met foto's, wat al veel kleur heeft, dan zou ik niet al te veel kleuren gebruiken in de tekst, je hebt zwart, turquoise (groen), bordeaux. en een kleur in het menu wat niet echt bordeaux is. Tuurlijk begrijp ik je kleurkeuze zwart en turquoise, de kleuren van het logo. Maak het niet te druk. Ik weet niet waar het precies zit in de content of het menu, maar ergens zit er te veel kleur in.

Het is maar een idee hoor maar wat dacht je van al de informatie van je home pagina in een RW-accordion of Squeezebox -stack, etc? Misschien wel overzichtelijker en niet gelijk zoveel scrollen.

Zelf heb ik het ook wel eens gebruikt, kijk maar:
    http://www.setelgrupo.com/Comunidad/servicios_cp/servicios_cp.html
    http://www.lapaseradeporrua.com/porrua/porrua.php
    http://www.sidreriamoreno.com/menu/menu.html

Bij Portfolio, ging ik klikken en verwachte de foto's groter te kunnen zien in een lighbox ofzo, maar nee, misschien wil je dat ook helmaal niet, ook goed. Waarom hier geen achtergrond foto?

Ach ik blijf zoeken maar eigenlijk vind ik het verder heel goed gedaan hoor.

Succes,
    Saludos,
    Yolanda
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 929Members
    Hallo, ook even 'n kijkje genomen en sluit me 'n beetje aan bij voorgaande commentaar. De achtergrond van je openingspagina vind ik zeker wat te druk. Je intropagina vind ik niet de mooiste pagina in je site en toch is dit het eerste wat men te zien krijgt. Je hebt nu eenmaal heel veel tekst die je kwijt wil maar als ik kijk naar uw adviespagina daarentegen is het onderste gedeelte een verademing en toch bevat deze ook hier veel tekst. Geslaagd vind ik bv bedrijfs-nieuw/oud - makelaar-over- contact. De gekleurde vakjes in je tekstblokken zijn bedoeld als accent maar storen me 'n beetje. Misschien eens proberen met een pick-up kleurtje uit de achtergrondfoto en zonder die zwarte kaderrand werken ? Mij werd gezegd dat mensen heel vlug door teksten lopen. Misschien eens proberen met supplementaire info visueel weg te stoppen in een pop-up/accordeon menu zodat je basistekst korter wordt maar indien toch interesse men dan "dieper" kan gaan.
    Voor de rest als eerste site zeker geslaagd in je opzet - er stak waarschijnlijk reeds veel tijd in?
    Hai Yolanda en Guru,

zo fantastisch dat jullie allemaal de tijd nemen om m'n site te beoordelen! Ik heb echt heel veel aan jullie adviezen!

Heb inmiddels (binnen het kader van wat er al was, even geen tijd voor een drastischer remake) de pagina's geprobeerd wat rustiger te maken, zie hier:

www.thedesigntouch.nl

Pagina's heringedeeld, veel uit de sidebar gehaald, een paar foto's meer omhooggehaald zodat ze onmiddellijk zichtbaar zijn als interesse-opwekker. Ervoor gezorgd dat het eerste 'beeld' op de pagina alleen wat kern-informatie bevat, dan een kort overzicht van wat er verder te lezen of kijken valt, en dan een 'staart' met die informatie voor wie wil scrollen.
    Verder nog wat aan de kleuren gepeuterd, ook van de kadertjes in de tekst, paar achtergronden omgewisseld etc.
    Denk inderdaad dat het er nu wel rustiger uitziet en beter bruikbaar is?

Hoop dat jullie nog even willen kijken of t inderdaad beter is,
    en/of dat wie nu op deze pagina kijkt alsnog op de 'nieuwe' versie wil reageren? Heel graag!
    Hartelijke groet en duizend maal dank,

Marin.
  • KlaasKlaas Posts: 78Members
    Ziet er al een stuk rustiger uit!!
    Prettiger om naar te kijken. Het viel me op dat ik er ook langer naar bleef kijken (niet mbt tot de site, maar inhoudelijk).
    Nog een paar dingen (naar persoonlijke stijl). Ik vind het zelf het prettigste als een site in de navbar 1 regel heeft staan. Bij jou is het nu 1,5 regel. Is het niet mogelijk bepaalde dingen onder een noemer te brengen. Ik snap dat je zoveel mogelijk van je werk wilt laten zien, maar een andere ordening zou m.i. dit beter in beeld kunnen brengen. Wat voor mij ook de site meer rust zou geven is als je niet hoofd en kleine letters door elkaar zou gebruiken in de navbar. (mogelijk alleen 'verhuur' ipv presentatie woning verhuur??)
    Waarom staat er bij info ++.
    Hoi Klaas,

ik heb weer het een + ander aangepast op jouw advies!
    Vond de 'info ++' eigenlijk wel een leuke code. Staat voor 'informatie enzo', heb er toch maar 'MEER INFORMATIE' van gemaakt. Had misschien moeten zijn 'EN HIER NOG HEEL VEEL MEER INFORMATIE' (haha) maar dan er komt bij Wesley alweer een derde navigatiebalk bij.
    Als er nog iemand is die de laatste versie wil becommentariëren... wees welkom! Ik begin eindelijk warm te draaien!

Dank dank en groet, Marin.
Sign In or Register to comment.