Hallo allemaal,
Ik ben totaal nieuw met het maken van websites, heb wel een beetje met iWeb geëxperimenteerd maar dat vond ik niks. Daarna heb ik Rapidweaver aangeschaft en heb daar websites mee gemaakt. Ik heb al verschillende websites gemaakt voor mijn eigen site en geupload maar sinds vandaag heb ik een (denk ik) definitieve website gemaakt. Hij is niet heel uitgebreid of speciaal etc. maar goed. Ik wil graag jullie mening en kritiek horen over mijn website.
De website is: www.modernwebsites.nl
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Michiel
www.modernwebsites.nl
Comments
Voor wat betreft je bericht.. je geeft zelf aan dat je totaal nieuw bent met het maken van websites...
uhmm tja.. dan komt als eerste verbazing bij me boven als ik op je site kijk en ik zie dit:
Bespaar de hoge kosten van professionele website designers
Professionele website designers vragen vaak tot wel duizenden euro
Guanita Design
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf al een hoop geoefend met het maken van test websites voor een zogenaamde klant. Dus gewoon eisen stellen en naar aanleiding van dat een website maken om te oefenen. Verder heb ik ook al verschillende versies van mijn eigen website gemaakt, dus heb wel al veel geoefend.
De achtergrond sluit inderdaad niet goed aan, weet jij hoe je dit wel kan doen?
Wat betreft de fonts, dat was mij eigenlijk niet eens opgevallen, zit zal ik z.s.m. veranderen.
Met de verschillende talen ben ik momenteel bezig maar de hoofdpagina moet dan wel al zijn uitgerust met de vlaggetjes, ik moet alleen nog de juiste versies aan de juiste vlaggetjes linken.
Toch bedankt voor je opmerkingen ik zal er iets mee doen;)
Michiel
Mijn kanttekeningen betreffen je stijl- en spellinggebruik. Op de pagina Mogelijkheden schrijf je: "U moet zelf de teksten aanleveren. Als u wilt kunnen de teksten aan een grondige taal- en spellingfout controle worden onderworpen." Ik raad je aan om je eigen site ook nog eens goed onder de loep te nemen. Om mij tot de genoemde pagina te beperken: Krijg een hier een indruk van ...... en ..... een grondige taal- en spellingfout controle..... en..... maar ook hier moeten in sommige gevallen een thema worden bij gekocht omdat dit niet standaard is. In de sidebar : Wordt ook lid van de Modern Websites Facebook en Twitter! Dit zijn enkele fouten die me bij eerste lezing opvielen.
Maar ook aan je stijl moet je schaven! Lees de onderstaande tekst eens hardop. Steeds meer bedrijven hebben een website, anders gezegd er zijn nog weinig bedrijven zonder website. Bent u op zoek naar een mooie, praktische en niet te ingewikkelde website? Dan bent u hier op het juiste adres. Ik kan voor u een website maken die aan uw wensen zal voldoen. Kijk eens rond op mijn eigen website om een indruk te krijgen van hoe uw website eruit kan komen te zien. Uiteraard zijn er allerlei soorten ontwerpen en thema
Anita en Frits hebben hierboven al wat opmerkingen geplaatst en daar sluit ik me wel bij aan. Vat het op als opbouwende kritiek, want we bedoelen het allemaal positief, hoor! We hebben in het begin allemaal op onze donder gehad en daaruit is veel moois voortgekomen.
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
Hartstikke bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ga er zeker iets mee doen. De teksten zal ik zeker nog een keer goed nakijken op het gebied van grammatica, en ook zal ik de teksten inhoudelijk nog wat aanpassen. Ik zal dit met iemand anders doen die al wat meer ervaring heeft met spelling fouten etc. (ben namelijk nog maar 17 jaar), zodat ik alle fouten eruit haal. Ik ga ook nog naar de andere opmerkingen kijken zoals de talen stack en kijken of ik iets met die nieuwe thema's ga doen.
Groeten,
Michiel
Goed nieuws! Sommige thema's kosten helaas geld. Nu is 10-20 Dollar op zich niet veel geld, maar voor een 17-jarige vaak wel.
Als je wilt mag je 3 thema's gratis van me hebben (hieronder zie je een link naar 'themes'). Als je zegt welke en je stuurt me een PM met je email-adres dan stuur ik je de downloadlinks. Dat is geen verplichting om een website met een thema van mij te maken, hoor. Gewoon om lekker te oefenen. Maar dan willen we straks wel de resultaten zien
Henk Vrieselaar
Ik heb u een privé bericht gestuurd.
Michiel
ik keek even naar je site:
Bij een eerste opslag zie ik dat je welkomstmenu rechts bovenaan in het logo kleeft en het logo zelf dat je toont in je Macbook plakt bijna tegen de randen wat grafisch niet mooi oogt. Ik zou die ietsje kleiner zetten als ik het zeggen mag.
Een tip misschien om je eigen logo of de balkjes ervan op de groene toets(en) te kleven iplv het blaadje? Staat persoonlijker iplv beeld dat je afhaalt - je geeft het een eigen touch.
Inderdaad best een seamless beeld gebruiken achteraan zonder dat die versnijding van de rastervlakken dus zichtbaar is.
Naar teksten toe zeker oppassen (vooral in titels nog wel):
Krijg een hier een indruk van wat er allemaal mogelijk is op uw site
deze zin klopt niet ?
Een kleine tip die ikzelf doe : stuur je site even naar enkele familieleden of vrienden - een derde ziet plots zaken waar je zelf steeds overkijkt omdat je niet altijd leest wat er staat. (ik heb juist nog een foutje uitgehaald uit een nieuwe site maar die gaat pas morgen effectief online).
Succes verder en zoals Henk zegt : beginnen is op je donder krijgen maar zo leer je er best iets uit !
site2
site3
site4
site5
site6
site7
en... de thema's van Henk zijn meestal multi-inzetbaar. Daarmee wil ik zeggen dat je er zoveel in kunt veranderen dat elke site er weer anders uit ziet en dus heel eigen
enne... ondanks mijn, wellicht ongezouten, mening en reactie, dit forum is er om vragen te stellen en we zullen je ook altijd antwoorden en helpen hoor!
Guanita Design
Ik heb de thema's "out of the box" en "exposure" van Henk gekregen, hiervoor ben ik hem echt super dankbaar. Ik ben nu druk bezig met het thema "out of the box". De website ziet er al totaal anders uit (en mooier) en ik ben ook nog een beetje aan het experimenteren met alle opties van het thema. Ook ben ik zelf een nieuwe achtergrond aan het maken waarin ik mijn logo heb geplaatst. Ik laat de huidige website voorlopig nog even bij wat het is, en bij het plaatsen van de nieuwe website pas ik ook gelijk de teksten aan zowel op het gebied van spelling als inhoud.
Zodra mijn nieuwe website af is zal ik hem op het forum plaatsen.
Iedereen bedankt voor de tips ik ga ze in de nieuwe website verwerken.
Groeten,
Michiel
Ben wel eens benieuwd naar je vorderingen
Henk
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben nog steeds druk bezig alleen zit er wat minder tempo in (ben heel druk met school etc.) als ik hem af heb zal ik het direct melden. Ik heb het design wel al redelijk af alleen de teksten nog, die ben ik ook aan het veranderen.
Groeten,
Michiel