Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

You Tube

fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
Hallo, ik ben niet zo goed thuis in die filmpjestoestanden. Heb geen antwoord gevonden op het forum. Ik heb zojuist een filmpje opgeladen op You Tube - de code gewoon via html in de stack gedropt en het filmpje loopt correct MAAR helemaal op het einde na het afspelen krijg ik nu een mozaiekscherm van een 4-tal tumbs van andere te zien (waaronder enkele van mijn vorige voor een andere site). Dat kan moeilijk de bedoeling zijn in een site zelf dus weet iemand hoe je dit kan verwijderen of beletten?

Alsook na het invoegen nog wat wijzigingen gedaan en het filmpje wat opgeklaard (veel schaduw) dus zou ik de vorige willen vervangen of deleten maar zie nergens op de You tube een mogelijkheid - ik zie trouwens ook nergens meer een html code van het filmpje?
Ik keek even bij Joe Workman maar zie daar You Tube alsook HTML5 video staan? Loopt die HTML5 op alle browsers correct indien niet ondersteund - schakelt over naar flash las ik in de uitleg... dus ik veronderstel van wel.
Ik keek ook even naar Vimeo maar daar mogen geen commerciële filmpjes opgezet worden in de niet betalende versie.

Ik heb ook een mp4 aangemaakt van de originele is dit wordt dan meteen maar 4,5 MB iplv de 17,2 MB via Miro Video Converter maar is dit enkel voor mobiele toepassingen bedoeld ?
Dat zijn een pak vragen, sorry voor het geklungel.
Dank voor enige verduidelijking of evtl. tips.

Comments

• fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Laat maar zitten. Netjes opgelost met Joe Workman's stack. Voor 3 euro en een clean scherm - geen You Tube meer nodig...
    Dankuwel Joe !
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,766Members
    Net als jij heb ik ook niet veel verstand van die filmpjes en de diverse formaten (OGG, AVI, MP4 en meer van deze abracadabra). Maar die HTML5 Video stack werkt inderdaad prima, Rik. Ook op de iPad. Hier heb ik een voorbeeld.

Met de gratis Miro Video Converter zet je je filmpjes in alle gewenste formaten om.

Benieuwd naar je voorbeeld.

Henk
  • yolanda-yolanda- Santander - SpainPosts: 521Members
    Het voorbeeld van Henk ziet er netjes uit.
    Heb ook gelijk maar even die Miro Video Converter gedownloaded, bedankt.

Ja ook ik ben benieuwd naar het voorbeeld van Rik. Ik weet dat hij heel druk is met een nieuw project, nog niks gezien, maar ben heel erg benieuwd.

Ik wacht..... :-)

Yolanda
    jullie hebben dat heel mooi gedaan met een filmpje en die HTML5 video stack, maar........ hebben jullie een mooie tip wanneer je 5 video's uit youtube moet plaatsen??
    Hoe zet ik netjes en duidelijk 5 video's op één dezelfde pagina.

alvast bedankt!

Yolanda
    Ik weet niet - misschien best de originele opvragen, dat moet waarschijnlijk kunnen in uw geval en dan ben je af van het You Tube logo en steek je gewoon 1 filmpje in iedere stackruimte. Wie niet vraagt niet wint. Klanten sturen me in de meeste gevallen een veel te klein bestand om digitaal uit te printen op groot formaat, wanneer ik niet vraag naar een beter origineel krijg ik er ook geen natuurlijk... dus even proberen?
    Dankje wel voor je post Rik

ik kreeg als tip (van Henk) de easytube gallery pluggin, http://www.cosculture.com/easytubegallery/easytubegallery.html
    ook dat ga ik testen, zit gelukkig een demo versie bij dus mooi om eerst te testen.
  • smikesmike GentPosts: 174Members
    Hoi

Ik probeer een filmpje dat ik op youtube vond in de site te verwerken. Ik kocht de html video stack van Joe Workman. Vulde alle velden in, maar krijg niets op mijn scherm.

Heb de link gekopieerd en deze in resource's en ook bij MP4 video "set link" gezet. Geen geluk :(

Ik geef even een attach mee.

Ziet iemand wat ik verkeerd doe?
    LittleSnapper.png
    1554 x 937 - 400K
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Wat is de volledige url naar je video's welke je nu gebruikt?
    Het lijkt erop dat je gebruik wilt maken van een youtube file maar dat de stack een file op je eigen server verwacht.

Groet,
    Joost
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
    Hé sorry smike, ben tegenwoordig niet zo veel meer op forum en toevallig zag ik dat icoontje bij mijn naam, dus zie nu pas deze vraag. Ik moet nog wennen aan de nieuwe lay-out.
    Ben je reeds geholpen nu?

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler