Hallo, er gaat binnenkort een nieuwe site def. online maar eerst...
Laat maar weten wat jullie ervan vinden of je kan evtl. problemen of opmerkingen melden ook.
De meeste te verwachten troubles zullen waarschijnlijk komen van de IE versies, as usual.
Pas op, best toch niet met lege maag kijken (u bent verwittigd).
Hij is natuurlijk ook max. te genieten op een groot scherm.
Dank voor uw reacties !
Rik
nieuwe site
Comments
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Gelukkig ben ik geen snoepert, toch voor het zekere met volle maag bekeken.
Even een paar vraagjes, niet omdat het verkeerd is hoor: Waarom hebben sommige pagina's wel en andere geen banner boven??
Pagina "ligging", is die klaar? Ik vind de content wat leeg, had liever de map in het midden, ja ik zie dat je een lightbox krijgt bij het aanklikken maar dan toch... mmmm of is het omdat je de achtergrond foto wilt laten zien??
waarom staat de titel van je pagina op de sidebar op twee regels ipv één? de foto bij sitemap krijg in niet helemaal in de breedte te zien, tja of ik moet het uitrekken op mn 27", dus heb even gekeken op mn iPhone en inderdaad dame en heer zijn niet te zien.
Dit zijn maar kleine details, maar verder vind ik dat je er mooi werk van gemaakt hebt, met mooie foto's, winkel,....
Klant zal trots op je zijn.
Saluukes, Yolanda
De site is ook het mooist op een 27 " maar helaas zijn we dus eerder uitzonderingen dan regel.
Ligging vind ik nu toevallig één van de mooiste sfeerfoto's (heel naturel die dame vind ik) uit de reeks dus waarom zou ik die wegstoppen met er "iets" voor te gaan zetten? Alle info is reeds aanwezig en ik hou immers ook de ruimte vrij voor detailplan en filmpje als je klikt. Op school werd ons ooit gezegd dat 'wit op een pagina ook gevulde ruimte is' en ik heb nogal neiging om zoveel mogelijk te laten zien... ik vond het hier dus al een prestatie op zich... (je ziet tegenwoordig veel minder smileys op het forum hier?)
Nee het probleem zit hem een beetje in het feit dat ik die achtergrondfoto's veel aandacht probeer te geven omdat ik echt vreesde dat niemand een 'losse' slideshow zal bekijken over enkele pralines of chocolade (ikzelf zou het niet doen en zou afhaken na enkele foto's) en ik wou ook persé geen site met allemaal vakjes waarin telkens het product staat.
In mijn eerste opmaak was de content (nogal contradictorisch met het woord op zich) nog minder gevuld.
Misschien ben ik fout, misschien verkeerd benaderd, maar zo wou ik het, tenware er iemand een beter voorstel heeft? Ik had er evtl. ook aan gedacht om telkens een vertikale foto links te zetten maar ook wat ongelukkig om vol te houden. Dit is ook mijn eerste Freestack en misschien doe ik hem eens over als klant deze wat moe is of stop ik hem in een mooi nieuw thema van Henk?
Sitemap heb ik de super backgroundsizer stack weer naar boven gebracht in de RW opmaak (laat je even weten want ik heb geen iPhone noch iPad (wacht op de 3) - normaal staat de stack op de andere pagina's zowat bovenaan en hier stond hij helemaal onderaan... maar ik heb wel tot op heden altijd het beeld gezien online.
Eigenaardig genoeg heeft er nog niemand van de 'testbezoekers' de opmerking gemaakt waarom op de pagina 'holle figuren' geen achtergrondbeeld staat? Dat lukte dus gewoon niet. De backgroundsupersizer staat er dus wel in maar je ziet geen beelden en als die weghaal krijg ik een 'tilt geslagen' layout in RW. (?) Komt dit door de combinatie van de 2 stacks samen (backgr. en de pluskit voor de weaverpix lightbox).
Waarom staat de titel van je pagina op de sidebar op twee regels ipv één?
Bedoel je hier het menu? Dan zou ik zeggen om die zo kort mogelijk te houden in breedte? Misschien toch beter bovenaan gezet? hmm dat wordt twijfelen op de duur...
PS heb je het filmpje ingeladen op de 'aanmaak' pagina? (inlaadtijd al of niet aanvaardbaar?) Iemand had hier ook al overgekeken (!)
In ieder geval bedankt voor het bekijken. Hopelijk kon ik u overtuigen in mijn rekwisiet? Tenware iedereen dezelfde mening toegedaan is?
site2
site3
site4
site5
site6
site7
In het begin was dit de openingsachtergrond en kon ik evtl. nog wat van begrijpen. Intussen niet meer en zodoende weet ik ook niet wat die hier nog komt doen?
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Jij hebt hem dus ook gezien op bep. pagina's?
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Jouw nieuwe website heb ik met bewondering bekeken. Zelf ben ik daardoor eens op avontuur gegaan in het Blueball FreeStack Theme. Eigenlijk wil ik op elke pagina een andere achtergrond. Tegen die achtergrond wil ik dan met transparante tekst te werk gaan in de sfeer zoals jij je ‘overheerlijke website’ hebt samengesteld.
Ik zal de stappen beschrijven, die ikzelf heb bewandeld.
* RW gestart. Een kopie gemaakt van het thema Blueball FreeStack en deze kopie geactiveerd.
* Met Crrl en muisklik naar de Contents > images > bodybg.
* De body_bg01.jpg vervangen door een eigen foto, waaraan ook body_bg01 is gegeven. Ook de volgende 6 images wil ik nog door eigen foto’s vervangen.
* gekozen voor een Stacks-pagina.
* via Page Info < Body Background > voor Body Background Image01 gekozen.
En nu mijn probleem. Welke afmetingen moet ik mijn afbeeldingen geven? Mijn poging resulteert in een niet-passende foto of een te grote foto. Als ik in dezelfde pagina overschakel naar het originele Blue Ball Theme dan resulteert Background Image01 in een schermvullende. lichtblauwe afbeelding . Hoe kan ik nu mijn foto schermvullend krijgen? Ik heb naarstig gezocht naar afmetingen waaraan de foto moet voldoen. Uiteraard met een edit-programma ‘onder de motorkap gekeken’: ik kon geen afmetingen vinden. In 'Body Background Image Repeat Tiling' koos ik 'No repeat'. In 'Body Background Image Position' is welke keuze ook niet van invloed op de grootte van de afbeelding. Kun jij me raad verschaffen? Ik voeg ter verduidelijking een screenshot toe. Overigens: ik heb alle tijd om een antwoord af te wachten! Voorshands dank en vriendelijke groet,
Frits
Wat we opvalt is dat _bg01. Ik had het eerst ook zo gedaan maar nadien met Symfonip superbackgroundsizer gewerkt - daar steken mijn achtergrondbeelden in op 1200 pix. Zelfs als je maar 1 beeld wenst moet je (denk ik) 2 x zelfde beeld gebruiken - dus minimum 2 beelden (desnoods zelfde) - en that's it.
Ik had ook reeds een vraag gesteld of opmerking gegeven dat ik op bep. pagina's een spookbeeld kreeg bij het openen van een pagina in de linkerbovenhoek - ik vond de oplossing door dat beeld van de server te nemen en dan te constateren dat het er nog steeds was ! Kon dus niet - en nu komt het - dit was één van de body _bg01 die je te zien kreeg. Dus daar stond in mijn thema nog een beeld (bg01) aangevinkt en moet je de body background en page wrapper niet vergeten terug op none te zetten.
Dit is dus zoals ik het deed. Dus evtl. die Symfonip aanschaffen kan in uw geval een oplossing zijn dan kan je zeker het resultaat bereiken dat je wenst.
Weet nu niet of dit uw antwoord is maar ik kijk later nog even terug.
Heb je nog vragen, laat maar komen. Tussen 2 banden door....
Rik
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Net even naar je site gesurft. Hele mooie site!
Ik ben zot van chocolade, maar gelukkig is het al laat en tijd om stilletjes aan mijn bed in te kruipen
Ik ben helemaal geen kenner (komt nog wel
buttons staan.
Op de button zelf staat het volgende: %id = button_text%
Ik vermoed dat dat niet de bedoeling is en dat er iets moet op staan als "bestel".?
Maar zoals ik zei, hele mooie site, mooi werk geleverd. Ik hoop dat ik in de toekomst ook zulke plaatjes kan maken.
Groetjes
smike (Martine)
PS, hier toch enkele smileys
http://www.kidsphotosfun.com
juist eventjes mijn mail aan het checken (aan het klussen)... bedankt alvast voor het compliment.
Fijn dat je even meekeek.
Wat die pagina : "bestellen" betreft - dit stond reeds ok maar ik ben overgestapt naar Stacks2 en plots staat dit nu zo. (dit was trouwens het enige dat fout liep door de upgrade).
Moet nog even zien wat er misloopt maar de site url is nog steeds niet openbaar gemaakt.
De franse teksten waren niet verkeerd maar iets te weinig 'frans' als je begrijpt wat ik bedoel dus is een franstalige verkoopster die wat aan het aanpassen en heb ik nog wat tijd om uit te zoeken wat er daar scheelt.
Valentijn en Pasen komt er reeds aan om nieuwe foto's te maken.
Ja die smileys zijn niet meer wat ze waren op dit forum. Er wordt tegenwoordig niet veel meer gelachen op het forum ! (smile)
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Dank voor je reactie van 3 december op mijn verslag over mijn prille avonturen binnen Blueball Theme en Stacks-pagina. Zoals ik schreef kreeg ik geen schermvullende afbeelding op mijn Stacks-pagina. Maar .... na jouw goede raad om het eens met de SuperSize Background Stack te proberen en dan twee identieke foto's (1200x900) te importeren èn mijn langdurige trial en vele errors is het toch gelukt om transparante tekst te plaatsen tegen de foto-background. Het duurde wel erg lang voor ik in de gaten had, dat ik in het zwarte bedieningspaneel het vinkje voor de background--icoon moest weghalen. Ik weet dat Henk Vrieselaar in het thema Out of the Box deze mogelijkheden in Page Inspector ] Styles geeft en daarbij ook nog een fraaie verticale transparante strook aanbiedt, maar ik vind het een uitdaging om eens vanuit een lege pagina met Stacks te werken. Toevallig las ik zojuist in het forum in de rubriek Vragen over thema's en plug-ins onder de noemer Lege theme een bericht waarin Hans wijst op het Blueball Theme en Stacks. Enfin, Rik, het was even stil na jouw adviezen, maar ik heb niet stilgezeten. Overigens moet ik mij nu eens bezighouden met Pluskit-manoeuvres. Wellicht moet ik in het zwarte bedieningspaneel via Advanced ] Preferences] Render Pluskit @import gebruiken, maar dat staat me nog niet helder voor de geest. In andere thema's zet je @import((naam/andere/pagina)) in de content. Hoe dat met de Stacks-pagina moet ...... Enfin, ik ga morgen weer eens aan de gang. Nogmaals dank voor je support!
Vriendelijke groet,
Frits
Ik heb intussen mijn stacks1 vervangen door de versie 2 en alles loopt goed (uitz. 1 pagina).
Wat die Pluskit betreft is niets veranderd en kan je gewoon hetzelfde blijven doen (zie screenshots).
Dat zwarte bedieningspaneel (de hud dat men vroeger zei) is dus verdwenen in stacks2.
Dit moet je nu in het infopaneel doen (rechts staat een i in een cirkel) als je daarop klikt komt een venster te voorschijn (mocht te niet reeds zichtbaar staan) waar je nu alles in regelt.
Als je even gaat zien naar de introductie van stacks2 (zeker even bekijken) : stacks2 krijg je reeds een betere kijk op die versie2.
Succes !
Rik
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Dank voor je vriendelijke reactie. Ik zal me maar eens richten op Stacks 2. Jouw 'smakelijke' website is voor mij een uitdaging om met stacks tegen een fullscreen background transparante tekst- en andere onderdelen te plaatsen. In feite voor mij nu een soort ijkpunt. Ik ben op website- en grafisch gebied geen professional maar een goedwillende liefhebber die vaak in het duister tast. De dingen lukken niet meteen, daarentegen ben ik wèl een volhouder. 'De aanhouder wint' zei mijn moeder altijd. Vandaar mijn vragen om hulp. Overigens: kan het zijn, dat je de bovengenoemde schermafbeelding hebt vergeten mee te zenden?
Frits
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Martine het probleem is opgelost in de bestelpagina alleen heb ik nu geen scrollbar meer ????
Ik wacht nog op wat uitleg (hopellijk) vanuit het engels forum.
site2
site3
site4
site5
site6
site7
In de slogan staat: U smaakt het verschil. In het Nederlands zou dit moeten zijn: U proeft het verschil.
Maar wellicht is het in het Vlaams wel een juiste uitdrukking.
groet
Hansweb.nl
Ik vrees echter dat dit inderdaad een vlaams gegeven zou kunnen zijn.
Ik gaf de tekst even in op het internet als test en in de krant wordt "smaakt" ook gebruikt :
vb
Hier worden beide woorden in eenzelfde context door elkaar gebruikt : titel : proeft en verder 1ste alinea : smaakt :
vb1
Lijkt we toevallig een interessant artikel met de feestdagen op komst ?
Dus zou ik het zo laten staan maar bedankt in ieder geval om de opmerking door te geven.
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Hoe heb jij die knoppen met 'vertaling' toegevoegd in RW? Ik zou dat graag ook doen.
Mvg,
Mick
Ik werk met een stack van Joost rwml-stack. (Tsjoo media).
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Mvg,
Mick
site2
site3
site4
site5
site6
site7
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Groet,
Joost
Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?