Hallo, het blijft precies stil op ned. forum omtrent de nieuwe stacks2. Juist even naar filmpjes gaan zien op classroom en ziet er goed uit. Alleen poste ik een reactie op engels forum en is de compabiliteit met oudere versies er dus helemaal niet, wat wil zeggen dat je alles terug mag aanpassen indien je een upgrade maakt en daarvan gebruik wil maken met een "oude" site.
Ik deed de test en eigenlijk quasi geen of weinig verschil uiterlijk op de site met stacks2 (lijkt goed te werken dus) en dit met een oude versie van het thema (gezien ik steeds een eigen versie aanmaak van het thema).
Alleen is het dan zo als je deze dan toch effectief wil online zetten je alles moet wijzigen. Een beetje zoals overgang van RW4 naar RW5 denk ik. Alleen deed ik geen upgrades van oude RW4 sites (alleen al daarom).
Dus het wordt wat vervelend vrees ik wanneer we oude sites zullen hebben met wat wijzigingen, zullen alle oude versies van de stacks moeten worden teruggezet en de nieuwe afgehaald.
De nieuwe stack daarentegen lijkt leuk om mee te werken + een aantal nieuwe zaken die erbij zitten: o.a. tot aanmaak 5 kolommen, handig en andere handige zaken.
Afwachten dus wat het geeft met de oude stacks en ook niet vergeten dat sommige 3 part upgrades betalend zijn maar met andere software is dit ook zo dus...
Comments
Je kunt beide versies van RW prima naast elkaar gebruiken, vooraf kun je het beste wel een aantal zaken backuppen of screenshots van maken.
Ik weet niet of je gebruik maakt van timemachine of een ander backup programma zoals superduper of carboncc maar ik zou in ieder geval van elke project file een copy maken (appeltje+d) en deze dan hernoemen naar backup van …. op deze manier heb je altijd nog een bestand waarvan je opnieuw een copy kunt maken om mee te werken voor het geval dat je het origineel om wat voor reden dan ook niet meer kunt gebruiken.
Dan ook nog even een screenshot van alle standaard RW4 instellingen aangezien je er in RW5 wat extra opties bij hebt welke je standaard niet wilt gebruiken ivm consolidatie van stylesheet (css) en dergelijke. Het klinkt allemaal spannender dan het is maar dit is meer voor de zekerheid omdat je met RW5 opgeslagen bestanden niet meer met RW4 kunt openen.
Dan hernoem je de applicatie RapidWeaver.app naar RapidWeaver 4.app en eventueel maak je nog een backup van de originele app op een andere locatie.
Nu kun je de applicatie RW5 downloaden/installeren en na de installatie heb ik het bestand RapidWeaver.app hernoemd naar RapidWeaver 5.app.
In feite ben je nu klaar om van beide apps gebruik te maken, je kunt ze ook gewoon naast elkaar in de dock plaatsen. Je kunt nog even RW5 eerst starten en dan weer afsluiten en dan RW4 opstarten en je instellingen/preferences controleren.
Ik probeer wel altijd om eerst de versie van RapidWeaver die ik wil gebruiken op te starten en dan vanuit RapidWeaver mijn project files te openen of om eenvoudig de project file naar het betreffende icoontje in de dock te slepen om het daarmee te openen.
Mocht je een RW4 project file in RW5 openen dan kreeg je een melding over conversie naar een nieuw format. Als je het bestand niet opslaat vanuit RW5 is er niets aan de hand maar je kunt zien dat de assest zijn overgezet naar de resources folder.
dank u wel Joost !
site2
site3
site4
site5
site6
site7