A place for customers to chat about Realmac and its products - RapidWeaver, Clear and Ember!

Zoek hulp voor aanvulling bestaande site, Foto presentatie

SoesBabbaSoesBabba RoermondPosts: 6Members
edited 1:52AM in Rapidweaver Gallery
Hallo,
Ik heb al een tijdje een eigen site, gemaakt met Rapidweaver 5, www.fotosuma.nl
Op zicht ben ik tevreden met de site, goed thema, niks meer aan doen, haha.
www.fotosuma.nl

Maar, de pagina "Foto albums" zou ik heeeeel graag aangepast zien.
Wat ik wil, is als ik op de link klik, er een nieuwe pagina opent, met een ander thema,
en ik zou best het thema Blow-up willen kopen, en dat ik dan alle foto's uit een album van mij
als thumbnails onderaan of links in de pagina wil zien, en dat ik bv door de thumbnails kan scrollen,
en als ik er op klik, dat deze foto dan groot word weergegeven.

En dan bij voorkeur geen vaste grootte hoef op te geven, omdat op een 15" laptop, of een 17" laptop,
of op een iPad of iPhone er andere scherminstellingen zijn, en ik wil dat iedereen m'n foto's beeldschermvullend krijgt te zien.

Nu heb ik al wat contact gehad, onder andere het advies om met Blow-up, en HV-DSlider stacks te werken, hiervoor ook een trail versie van Stacks2 gedownload, maar, het wil maar niet lukken.

Ik hoop dat iemand mij als begin stap voor stap wil uitleggen hoe ik te werk moet gaan,
en bij voorkeur geen engelstalige handleidin, merk dat ik daar moeite me heb.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Comments

• Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 2,224Members
    edited March 2012
    Met de gratis Slider stacks werkt het invoegen van je eigen foto's het makkelijkst, maar daar heb je wel de Stacks2 plugin voor nodig.

1. Als je die liever niet gebruikt of je wilt niet met Stacks2 werken installeer dan de bij het thema geleverde Blow-Up snippets (dubbelklik, enz., RW afsluiten en weer opnieuw openen). Vervolgens sleep je de snippet 'Blow-Up Example' vanuit het Snippets venster in de Custom Header (Page-Inspector ] Header ] Header). Als je dat allemaal te lastig vindt kopieer dan gewoon de code die in de ReadMe ] Hoofdstuk 1A in het blauw staat en plak die in de Custom Header.

2. In preview zie je nu nog het bolletje ronddraaien... er is dus nog geen beeld (met het thema Xense wel). Maar dat krijg je als je in de Theme Styles bijvoorbeeld de keuze selecteert die je bovenaan in het roze vlak in onderstaand plaatje ziet. Nu zie je de slideshow met mijn plaatjes van tulpen die online staan.

3. Maar nu je eigen foto's! Die staan ergens op je buroblad (voiorkeursformaten staan in de Readme). Sleep daarvoor de snippet Blow-Up-Rapidweaver5 in de Custom Header. Je ziet daar o.a.dit staan:
    {image : '%resource(your_image1.jpg)%', title : 'Photo Text 1', url : 'http://www.website.com/'},
    {image : '%resource(your_image2.jpg)%', title : 'Photo Text 2', url : 'http://www.website.com/'},
    {image : '%resource(your_image3.jpg)%', title : 'Photo Text 3', url : 'http://www.website.com/'}

4. Sleep je eigen foto's in de Resources.
    De naam your_image1.jpg vervang je door de naam van jou plaatje (geen spaties gebruiken!), die van your_image2.jpg door een ander plaatje, enz. Voeg net zoveel regels toe als je plaatjes in de Resources hebt. Maar let op: achter elke regel staat een komma, BEHALVE ACHTER DE LAATSTE!

Simpel toch? Met de Slider stacks is het helemaal een fluitje van een cent.

Yolanda heeft een Nederlandse vertaling gemaakt van de manual. Die kun je hier downloaden. Het thema heeft sindsdien een update ondergaan, dus sommige kleine dingen staan er niet in, ook niet hoe je de stacks gebruikt. Maar dat maakt voor het bovenstaande niets uit.

Hoe je in een bestaande website dit (of een ander) thema kunt gebruiken lees je in de Manual in de Inleiding (,et plaatje erbij).

Nu moet het echt lukken! Op elke computer of iPad/iPhone zijn je foto's nu beeldvullend.
    Henk
    start123.jpg
    679 x 446 - 58B
  • SoesBabbaSoesBabba RoermondPosts: 6Members
    edited 1:52AM
    Henk,
    Ik krijg het niet voor mekaar.
    Ik heb inmiddels Stacks2 gekocht, wat een verbetering is ten opzichte van 1,
    en ik voeg met jouw Test thema Blow-Up een pagine toe, een stack, dan de HV-Slider, en de HV-SLider Image,
    maar ik krijg er geen jpg foto ingesleept, want dat is de bedoeling denk ik.

Omdat het me veel tijd en moeite kost, en ik denk dat ik toch redelijk wat ervaring heb, zie mijn 3 website's gemaakt in Rapidweaver, hoop ik, dat er misschien iemand is, die tegen geringe betaling mij een keer 15 min telefonisch erdoorheen kan loodsen !!??

Ik hoop dat iemand me wil helpen.

Mvg, Bjorn. www.fotosuma.nl
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 934Members
    edited March 2012
    Met deze slider stack stel je eenvoudig in de Sidepane in wat de afbeelding is, je sleept dus geen afbeeldingen in de stack. In de sidepane (voorheen HUD) kun je eenvoudig gebruik maken van een "link" knop en het pad naar de afbeelding opgeven. Dit kan een afbeelding zijn welke op een server staat maar ook gewoon een afbeelding welke je in de resources van je RapidWeaver project hebt opgenomen.

De stack heeft twee "set link" knoppen, met de eerste kies je de afbeelding en stel je de titel in zoals je deze mogelijk wilt gebruiken. De 2e knop is voor als je gebruik wilt maken van een link naar een andere pagina, men kan dan op de afbeelding klikken om naar deze andere pagina te gaan.

Groet,
    Joost
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Prototyping a new web design and in need of some quick random text elements or placeholder images? Try the Lorem Ipsum Utility.
    Extend the RapidWeaver publishing features with a custom start or expire date using the Publisher stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 2,224Members
    edited March 2012
    Ben benieuwd of het je met deze duidelijke uitleg van Joost is gelukt, Bjorn.

Henk

P.S. Het nieuwe forum ziet er goed uit!

Sign In or Register to comment.