Na een aantal thema's waarin het ontwerp en de vorm belangijker leken dan de inhoud ga ik nu weer terug naar de basis van een website: wat is het doel, wat wil je bereiken?
Dit thema straalt rust en zakelijkheid uit, en vestigt de aandacht op je content, op je boodschap. De gebruikte voorkeurs-fonts zijn net een tikkeltje anders maar toch toegankelijk en uitnodigend. Heel duidelijk laat deze blog pagina dat zien. De bezoeker wordt niet afgeleid of geïmponeerd door allerlei toeters en bellen. Ofschoon dat nog steeds mogelijk is: er zijn extracontent areas waarin je bepaalde tekstblokken kunt accentueren, waarin je je social media icons kwijt kunt en waarmee je ook met behulp van image slider plugins zoals Weaverpix en symNivo schitterende slideshows kunt presenteren. Dus het kan wel, maar hoeft niet.
Voorbeelden zie je in deze
demo.
Wat is RapidWeaver tegenwoordig zonder de plugin
Stacks2 en de vele stacks die er momenteel zijn? In de demo site laat ik vele stacks zien (zitten niet in de downloadfile natuurlijk). Bij elke gebruikte stack zie je een link naar de maker.
Daar gaan we:
• The El-Dorado lightbox stack:
example1 -
example2
• Hide 'n' Show stack:
example1 -
example2 -
example3 -
example4
(Hele mooie stack met veel opties en Joost staat op het punt een update uit te doen...)
• ViewPoint stack:
example
• Header Helper stack:
example
• ScrollPane stack:
example
• El Tint-o stack:
example
• bgStretcher stack:
example
• prettyPhoto stack:
example
• Animate-It stack:
example
• Newsticker stack:
example
• Sprightly stack:
example
• Show
all available stacks
Degenen die zojuist een nieuwsbrief hebben ontvangen zien daarin een kortingscode voor dit thema en voor de El Dorado lightbox stack.
Comments
site2
site3
site4
site5
site6
site7
+ 3D Carousel Stack
+ Slidorion Stack
+ CSV + XLS Grid Stack
Free Utility : WeaverDetect : Detect theme, plugins & stacks used on any page.
Bedankt voor je reactie, en Wesley natuurlijk ook!
Enneh... aan de lay-out van het forum moeten we allemaal erg wennen.
Henk
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
Je hunt die selecteren in de Page-Inspector > Styles, zie plaatje hieronder (links):
Gelukkig zit je niet aan zo'n style vast en kun je er van alles in veranderen en dat eventueel onder een andere naam bewaren (zie plaatje rechts).
Ik weet niet hoe je in je veeartspraktijk omgaat met je "patiënten" (maar waarschijnlijk gaan die viervoeters buiten met een strikje om). Je hebt voor een deel je roeping gemist hoor - misschien voor een tweede leven? ...
site2
site3
site4
site5
site6
site7
En over dat thema: er komt binnenkort een Infinite update (beter gezegd een upgrade) met veel meer opties... én zelfs een optie voor responsive design: versmal de browser maar eens met deze demo en klik dan op de button rechtsboven....
Henk
Versmal de browser maar eens als je in de demo site zit, of check deze op je mobiel.
Tevens heb ik extra fonts toegevoegd en wat andere extra's.
Op mijn website kun je een gratis probeerversie downloaden. Sommige functies zijn daar uitgeschakeld en het menu werkt ook niet.
Veel plezier!
Henk
P.S. Joost is bezig met een responsive floating stack. En leuke stack als je je boodschap er net even beter uit wilt laten springen. Scroll maar eens naar beneden op die pagina. Binnenkort verkrijgbaar.