Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Nieuw thema: INFINITE

Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,771Members
inf2.jpg

Na een aantal thema's waarin het ontwerp en de vorm belangijker leken dan de inhoud ga ik nu weer terug naar de basis van een website: wat is het doel, wat wil je bereiken?
Dit thema straalt rust en zakelijkheid uit, en vestigt de aandacht op je content, op je boodschap. De gebruikte voorkeurs-fonts zijn net een tikkeltje anders maar toch toegankelijk en uitnodigend. Heel duidelijk laat deze blog pagina dat zien. De bezoeker wordt niet afgeleid of geïmponeerd door allerlei toeters en bellen. Ofschoon dat nog steeds mogelijk is: er zijn extracontent areas waarin je bepaalde tekstblokken kunt accentueren, waarin je je social media icons kwijt kunt en waarmee je ook met behulp van image slider plugins zoals Weaverpix en symNivo schitterende slideshows kunt presenteren. Dus het kan wel, maar hoeft niet.
Voorbeelden zie je in deze demo.

Wat is RapidWeaver tegenwoordig zonder de plugin Stacks2 en de vele stacks die er momenteel zijn? In de demo site laat ik vele stacks zien (zitten niet in de downloadfile natuurlijk). Bij elke gebruikte stack zie je een link naar de maker.

Daar gaan we:

• The El-Dorado lightbox stack: example1 - example2

• Hide 'n' Show stack: example1 - example2 - example3 - example4
(Hele mooie stack met veel opties en Joost staat op het punt een update uit te doen...)

• ViewPoint stack: example

• Header Helper stack: example

• ScrollPane stack: example

• El Tint-o stack: example

• bgStretcher stack: example

• prettyPhoto stack: example

• Animate-It stack: example

• Newsticker stack: example

• Sprightly stack: example

• Show all available stacks

Degenen die zojuist een nieuwsbrief hebben ontvangen zien daarin een kortingscode voor dit thema en voor de El Dorado lightbox stack.

Comments

• fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Henk, ik moet nog even wennen aan de nieuwe lay-out hier op het forum.... bedankt voor dit frisse nieuwe thema - zoals je het zelf beschrijft in de inleiding - strak en netjes ontdaan van toeters en bellen maar toch voorzien van stevige claxon en wegklapbare trekhaak. In de achteruitkijkspiegel zie je de aanhangwagen waar je al of niet al het nodige in kwijt kan. Prima gedaan weeral ! En traditiegetrouw voorziet de demo enkele toetjes in de vorm bv van de Hide 'n' Show stack van Joost waar we straks nog meer leuks van mogen verwachten?
  • WesleyWesley BelgiumPosts: 467Members
    Alweer een prachtig theme, ziet er heel strak uit. Toegevoegd aan WeaverDetect :)
    Newest Stacks from WeaverAddons:
    + 3D Carousel Stack
    + Slidorion Stack
    + CSV + XLS Grid Stack

Free Utility : WeaverDetect : Detect theme, plugins & stacks used on any page.
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,771Members
    .... enkele toetjes in de vorm bv van de Hide 'n' Show stack van Joost waar we straks nog meer leuks van mogen verwachten
    Dat klopt Rik. Wacht morgen maar af :-)
    Bedankt voor je reactie, en Wesley natuurlijk ook!

Enneh... aan de lay-out van het forum moeten we allemaal erg wennen.

Henk

Ik heb een update gestuurd waarin ik 14 kleurenschema's heb gezet die ik o.a. ook in mijn demo site gebruik.
    Je hunt die selecteren in de Page-Inspector > Styles, zie plaatje hieronder (links):

theme_styles.jpg
    Gelukkig zit je niet aan zo'n style vast en kun je er van alles in veranderen en dat eventueel onder een andere naam bewaren (zie plaatje rechts).
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Hé Henk heb ik trouwens reeds gezegd dat ook het logo van Infinite heel mooi uitgedokterd is.
    Ik weet niet hoe je in je veeartspraktijk omgaat met je "patiënten" (maar waarschijnlijk gaan die viervoeters buiten met een strikje om). Je hebt voor een deel je roeping gemist hoor - misschien voor een tweede leven? ...
    Bedankt Rik. Rapidweaver is ook zo'n beetje een tweede leven aan het worden. En tussendoor zorgen mijn collega's en ik nog voor die viervoeters (tegenwoordig alleen nog maar gezelschapsdieren) :-)

En over dat thema: er komt binnenkort een Infinite update (beter gezegd een upgrade) met veel meer opties... én zelfs een optie voor responsive design: versmal de browser maar eens met deze demo en klik dan op de button rechtsboven....

Henk
    Zojuist heb ik een update uitgestuurd naar alle gebruikers van dit thema. De nieuwe versie is responsive, d.w.z. Dat de lay-out verandert op je tablet of mobiele telefoon.
    Versmal de browser maar eens als je in de demo site zit, of check deze op je mobiel.

resp_inf.jpg

Tevens heb ik extra fonts toegevoegd en wat andere extra's.
    Op mijn website kun je een gratis probeerversie downloaden. Sommige functies zijn daar uitgeschakeld en het menu werkt ook niet.

Veel plezier!
    Henk

P.S. Joost is bezig met een responsive floating stack. En leuke stack als je je boodschap er net even beter uit wilt laten springen. Scroll maar eens naar beneden op die pagina. Binnenkort verkrijgbaar.

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler