Weet iemand waar ik de RW upload log-files kan vinden? Mijn hoster (wiseadvise) vraagt hierom, daar er tijdens het uploaden naar de webserver's public_html geen mappen worden aangemaakt en bestanden worden geupload.
Ik vermoed dat ze de geëxporteerde files bedoelen. Maak een nieuwe map op je bureaublad met de naam van je domein. Dus als je website www.pietjepuk.nl is neem je de naam pietjepuk voor de naam van de map. Ga in RW naar "File > Export Site" en exporteer je site naar de map pietjepuk. Als dat klaar is zitten alle files en mappen van je website in die map.
Hieronder leg ik even uit zoals velen het doen, mede omdat wiseadvise een typische windows host is en weinig kaas heeft gegeten van Apple.
Als ik (en vele anderen) een website uploaden doen we dat doorgaans met een apart ftp-programma, zoals het gratis Cyberduck. Voor dit programmaatje gebruik je dezelfde inlognaam, wachtwoord, etc. als wanneer je uploadt vanuit RW zelf.
Als je bent ingelogd in Cyberduck maak je de map 'public_html" open (zie plaatje hieronder rechts). Daarin sleep je de inhoud (dus de files en mappen). Dus niet de geëxporteerde map maar de inhoud!
Henk, bedankt. Zelf gebruik ik al jaren Transmit. Nee, dit ging echt over de log's waarin je kunt lezen welke directory's en files worden overgezet van RW naar de webserver. Het vreemde is wel dat het probleem "vanzelf" was opgelost drie kwartier na 4 vervelende mailtjes.
Jazeker, ik kreeg laatst die tip van Joost en daarvoor stuurde Greg Barchard me al een uitnodiging. Ik zit al jaren bij OneMinBusiness, heel af en toe ligt die er even uit, maar geen reden om al over te stappen. Als deze me niet zou bevallen zou ik meteen naar Javabean Hosting gaan. Zoals Greg me schreef: "My server is fast, stable and all around awesome (it is me after all). I'd love to have you onboard".
Prijs weet ik niet, maar dat maakt me ook niet uit. Als het maar stabiel is en vooral: een prettige en snelle support!
Dat weet ik. Ik ben jaren geleden door jou bij Maarten gaan hosten. Ik zat toen bij Little Oak. Volgens mij kocht ik toen mijn eerste thema van jouw.
Ik vind het alleen zo'n heisa om alles over te zetten.
... Ik ook. Dat speelt heel erg mee om gewoon te blijven zitten waar je zit. Alleen jammer dat je wat slechte ervaringen hebt met wiseadvise (heb ik ook meegemaakt).
Comments
Hieronder leg ik even uit zoals velen het doen, mede omdat wiseadvise een typische windows host is en weinig kaas heeft gegeten van Apple.
Als ik (en vele anderen) een website uploaden doen we dat doorgaans met een apart ftp-programma, zoals het gratis Cyberduck. Voor dit programmaatje gebruik je dezelfde inlognaam, wachtwoord, etc. als wanneer je uploadt vanuit RW zelf.
Als je bent ingelogd in Cyberduck maak je de map 'public_html" open (zie plaatje hieronder rechts). Daarin sleep je de inhoud (dus de files en mappen). Dus niet de geëxporteerde map maar de inhoud!
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
Dat "vervelende mailtjes" herken ik ook van wiseadvise...
Prijs weet ik niet, maar dat maakt me ook niet uit. Als het maar stabiel is en vooral: een prettige en snelle support!
Henk
Ik vind het alleen zo'n heisa om alles over te zetten.
gr. Jan