Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Re-direct van de contact-form naar de download pagina

Roberto Revilla JuncoRoberto Revilla Junco The NetherlandsPosts: 42Members
Hallo,

Ik wil kunnen monitoren hoeveel en welke klanten een bepaalde file downloaden die ik op een download-pagina heb staan (of als assets)

Kan mij iemand vertellen hoe ik op een en simpele manier voor kan zorgen dat ik feedback krijg in de vorm van een mail als een klant mijn file download, maar let op! ik wil naam, adres en email ontvangen als ze deze de file download.

ik zat zelf te denken aan een CSS snipet om dit te regelen en dan wel zo dat de klant een kleine contact vorm invult en op het moment dat deze de "submit button" (of versturen) indrukt de download pagina verschijnt en of de asset file direct begint te downloaden.

Kort gezegd, ik wil een kleine info inwinnen over mijn bezoeker voordat de file word gedownload.

Groetjes allemaal en vast bedankt,
Roberto.
ROBERTO-ART.COM | Graphic Design & Advertising

Comments

• mpdrempdre RhoonPosts: 28Members
    Je geeft jezelf al het antwoord
    als je een invul scherm maakt kun je hen toch laten forwarden naar de dl pagina.
    net als je doet met een bedankt voor uw reactie pagina maar dan een dl pagina
    er zal ongetwijfeld ook nog wel een andere manier zijn maar dit is de quick and dirty manier

gr andre
    on 1268056568:
    Hallo,

Ik wil kunnen monitoren hoeveel en welke klanten een bepaalde file downloaden die ik op een download-pagina heb staan (of als assets)

Kan mij iemand vertellen hoe ik op een en simpele manier voor kan zorgen dat ik feedback krijg in de vorm van een mail als een klant mijn file download, maar let op! ik wil naam, adres en email ontvangen als ze deze de file download.

ik zat zelf te denken aan een CSS snipet om dit te regelen en dan wel zo dat de klant een kleine contact vorm invult en op het moment dat deze de "submit button" (of versturen) indrukt de download pagina verschijnt en of de asset file direct begint te downloaden.

Kort gezegd, ik wil een kleine info inwinnen over mijn bezoeker voordat de file word gedownload.

Roberto.
    MPDre

MacbookPro 17 Inch
    Imac 20 Inch
    Rapidweaver 4.1.3
  • Roberto Revilla JuncoRoberto Revilla Junco The NetherlandsPosts: 42Members
    on 1268058295:
    Je geeft jezelf al het antwoord
    als je een invul scherm maakt kun je hen toch laten forwarden naar de dl pagina.
    net als je doet met een bedankt voor uw reactie pagina maar dan een dl pagina
    er zal ongetwijfeld ook nog wel een andere manier zijn maar dit is de quick and dirty manier

gr andre
    on 1268056568:
    Hallo,

Roberto.

Hei Andre, bedank voor je reactie.
    Ik heb echter reeds de voor mij werkende oplossing gevonden, nogmaals bedankt.

Groet
    Roberto
    ROBERTO-ART.COM | Graphic Design & Advertising
  • MacWallyMacWally Posts: 12Members
    Ik zat eigenlijk met hetzelfde vraagstuk. Jullie hebben het hierboven over een CSS formulier.
    Is het echter ook mogelijk om dit te bewerkstelligen met het contactformulier wat in RW zelf zit?
    Ik kan nl. niet ontdekken hoe ik de submit button zo kan instellen dat deze een link naar de downloadpagina maakt.
    Iemand die mij misschien op weg kan helpen? bedankt alvast!!
  • violetteviolette The HaguePosts: 690Members
    Hoi MacWally,

Dat kun je het beste oplossen met Formloom. Kijk hier even: http://www.realmacsoftware.com/forums/index.php/forums/viewthread/33829/

In Formloom kun je doorverwijzen naar een "success" page, dat wordt in jouw geval de download pagina.
    If you can't convince them, confuse them.

Indigo Webstudio
    Just Host
    Hoi Violette,
    Bedankt voor de reactie!
    ben even aan het stoeien geweest met Formloom. Alles redelijk duidelijk alleen hoe kan ik een
    verwijzing maken naar een "succes" page zoals jij noemt. Kortom hoe komt de bezoeker na het
    invullen van het formulier op de downloadpagina?
    Je kunt in de Inspector van Formloom kiezen tussen Ajax success message of non Ajax success page. Kies de laatste en zet daar je downloadpagina in.
    Wat ook kan is de bezoeker een mail sturen als bevestiging met de download link daarin.

Indigo Webstudio
    Just Host
    Hallo Violette,

ik heb e.e.a. geprobeerd maar kom er toch niet helemaal uit wat jij bedoelt. Kan je misschien
    stapsgewijs proberen aan te geven hoe ik het voor elkaar kan krijgen?
    Alvast bedankt!
    Ok, here we go:

Ga naar de Inspector van Formloom
    Kies tabblad Misc
    Onderin: Ajax settings: haal vinkje bij enable Ajax Processing weg
    Non-ajax success Url: klik op de button er net onder
    Stel de URL van de download pagina in
    Eventueel kun je nog een Non-ajax error URL definieren (daarvoor maak je dan een aparte error pagina

Hoop dat het zo lukt.

Indigo Webstudio
    Just Host
    Wauw, dat is snel, dank je. Ik kom een heel eind, echter als ik dus alles volg en ik doe een
    preview dan krijg ik dus een hele pagina met codes, alleen maar HTML denk ik of zo en kom
    ik dus niet op de pagina die ik aangeef...
    png
    png
    ishot-1.png
    29B
    Heb je het al gepublished en gekeken of het online werkt?

Indigo Webstudio
    Just Host
    Voel me wel een beetje dom worden...
    Heb idd online gekeken en daar zal het denk ik wel werken want ik krijg nu een andere melding:

Not Found

The requested document was not found on this server.
    Web Server at ontwikkelingproeftuin.nl

Ik heb gewoon een downloadpagina aangemaakt in RW en AJAX knop daar naar verwezen. Ik zal waarschijnlijk
    toch nog ergens iets niet goed doen???
    Je hebt ook de Ajax Processing uitgeschakeld?

Geef even een linkje naar je site, ik kom er helemaal niet op...

Indigo Webstudio
    Just Host
    Ja heb ik uitgeschakeld...
    Mij bekruipt nu het gevoel dat ik het mss niet helemaal goed doe. Ik heb nu de
    site als test op onze eigen site gezet. Zit daar het probleem mss in dat de site
    nog niet zelfstandig online staat?
    Hoeft op zich geen probleem te zijn. Heb je deze site in een subfolder van je eigen site gezet of zo? Of een subdomein? Geef anders even het pad zoals je dat hebt staan in de Publishing settings...

Indigo Webstudio
    Just Host
    Hier staat het probleemgeval :-)
    Ik heb hem net geprobeerd, zelfde foutmelding. Ik vraag me af: je hebt in datzelfde project een download pagina aangemaakt (en dan bedoel ik de pagina waar het bestand kan worden gedownload), dat kan nooit de url zijn die je er nu in hebt hangen toch? Die staat dan ook op http://www.studiocarpediem.nl/proeftuinsite/......?

Indigo Webstudio
    Just Host
    Nee idd, ik heb AJAX knoppen nu ook aangepast naar:

http://www.studiocarpediem.nl/proeftuinsite/downloadpagina

en naar:

http://www.studiocarpediem.nl/proeftuinsite/errorpagina

Maar ook hier helaas geen resultaat...
    Nee klopt, je kunt 2 dingen doen:

1. Zet de volledige url onder de knoppen:

http://www.studiocarpediem.nl/proeftuinsite/folder1/page1 (de folder en pagina naam kun je zien in de pageinspector van de pagina waarop de download link staat)

http://www.studiocarpediem.nl/proeftuinsite/folder2/page2 ((de folder en pagina naam kun je zien in de pageinspector van de pagina waarop je hebt getypt dat er iets niet is goed gegaan met het formulier)

2. Op het moment dat je op de knop klikt om de link in te stellen kun je kiezen tussen URL en Page (pulldown) Klik daar Page aan en kies de pagina die je daar wilt hebben.

Lukt het hier niet mee: bel me dan even op 06-******. (wacht niet te lang, ik laat mijn tel.nr. hier niet heel lang staan :))

Indigo Webstudio
    Just Host
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Ik zie dat je al helemaal op het formloom pad bent gekomen maar voorheen was onderstaande trucje in het standaard contact form mogelijk:

In het
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler