Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Even showen en een vraagje

Zojuist heb ik mijn client een mail gezonden met een voorbeeld site en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie mening/reacties dus vandaar dat ik even kom showen ;) klik hier

Alleen bij het contactformulier (formloom) krijg ik het niet voor elkaar om de verzend en wis button naast elkaar te zetten (En in een andere kleur ;)) iemand enig idee?

Alvast bedankt voor jullie commentaar!

Comments

• el mourabbiel mourabbi Zakynthos, GreecePosts: 536Members
    Ik heb de kleur van de submit button hier aangepast met de volgende css:
    input.fl-submit {
        border: none;
        color: #F2E1C1;
        background: #491C01;
        background: -webkit-gradient(
            linear,
            left bottom,
            left top,
            color-stop(0.12, rgb(73,28,1)),
            color-stop(1, rgb(173,66,2))
        );
        background: -moz-linear-gradient(
            center bottom,
            rgb(73,28,1) 12%,
            rgb(173,66,2) 100%
        );
        -webkit-appearance: none;
    }

input.fl-submit:hover {
        background: #491C01 !important;
    }

Misschien kan je dit als uitgangspunt gebruiken? -webkit-appearance: none; heb ik toegevoegd om de opmaak van je knop niet te laten verknallen op de iPad en iPhone. Iets dergelijks zou ook moeten werken met input.fl-reset voor de reset button, maar zou het niet veel mooier zijn die gewoon weg te laten? Dan hoef je ook niet te proberen de twee knoppen naast elkaar te krijgen (best een gedoe) en als je hem net zo breed maakt als het veld erboven ziet het er (naar mijn smaak althans) gelikt uit. Trouwens: wie gebruikt die rest knop nou eigenlijk in praktijk?

Kleinigheidje nog: de teksten van de foutmelding (Email Address cannot be empty. etc.) zijn nog niet vertaald.

Dan over de site: ziet er in mijn ogen lekker fris uit, no-nonsense, precies wat een praktijk moet uitstralen. Alleen vind ik het contrast tussen de tekst en de achtergrond in de footer wel erg minimaal. De tekst is daardoor slecht leesbaar.

De opmerking 'Deze site kunt u het best bekijken met FireFox en/of Chrome' kan in mijn ogen echt niet. Je kan niet verwachten van de gemiddelde bezoeker dat hij of zij een andere browser opent (of erger: moet downloaden) voordat hij de site kan bezoeken. Zo bedoel je het vast niet, maar zo kan het wel overkomen bij een bezoeker. In mijn ogen moet een site in iedere belangrijke browser acceptabel werken.

Wat zijn die twee logo's (?) links onder de sidebar trouwens? Ik denk dat de gemiddelde bezoeker (zoals ik) geen idee heeft wat die daar doen of wat ze betekenen. Misschien is het een idee dat (b.v. in een tooltip) uit te leggen?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Jeroen
    If it can't be done the way it should be done, it should be done the way it can be done.
    Visit http://rapidweaver.marathia.com/stacks for my Pay What You Want stacks.
  • GuanitaDesignGuanitaDesign Posts: 140Members
    Heel hartelijk dank voor je reactie Jeroen!
    Ik ga met de code aan de slag, daar kom ik een heel eind verder mee! voor wat betreft de 'reset' button, daar heb je inderdaad een goed punt (en nog een stuk handiger ook lol!)

Ook dank voor je opmerkingen, ik ben het helemaal met je eens en kan er ook zeker wat mee.
    Voor wat betreft de logo's, daar moet ik inderdaad nog een link achter hangen en een alt tekst, die krijg ik als het goed is nog binnen van de klant.

Ik kies er zelf vaak voor om hier en daar nog wat 'on-effenheidjes' te laten staan, zodat een klant zelf ook ziet dat er serieus naar gekeken moet worden en teksten goed gelezen moeten worden voor we 'live' gaan ;) ook het testen van het formulier hoort daarbij ;) Jouw zorgvuldigheid is daar een goed voorbeeld van :D! dank nogmaals!
    Net de codes uitgebreid getest maar ik zie geen enkele reactie in de preview :(
    (zowel getest in de Formloom 2 settings als in de Pageinspector (om alles uit te sluiten ;)) enig idee wat ik niet goed doe? (voel me erg blonT ;))
  • el mourabbiel mourabbi Zakynthos, GreecePosts: 536Members
    Vreemd... Ligt misschien aan het theme (of aan mij). Niet getreurd, probeer het eens met
    #formloom-page2 input.fl-submit {
        border: none;
        color: #F2E1C1;
        background: #491C01;
        background: -webkit-gradient(
            linear,
            left bottom,
            left top,
            color-stop(0.12, rgb(73,28,1)),
            color-stop(1, rgb(173,66,2))
        );
        background: -moz-linear-gradient(
            center bottom,
            rgb(73,28,1) 12%,
            rgb(173,66,2) 100%
        );
        -webkit-appearance: none;
    }

#formloom-page2 input.fl-submit:hover {
        background: #491C01 !important;
    }

Voor zover ik kan zien werkt het dan wel.

Jeroen
    If it can't be done the way it should be done, it should be done the way it can be done.
    Visit http://rapidweaver.marathia.com/stacks for my Pay What You Want stacks.
    Yeaaah dit werkt wel :D heel hartelijk dank weer!
  • WesleyWesley BelgiumPosts: 467Members
    Mooie site, alleen de witte lijnen in de sidebar vind ik nogal raar, des te meer omdat ze ook deels verborgen zijn door de navigatie. Ik dacht eerst dat dit ergens door een fout was veroorzaakt.. (deze lijnen) - Anders heel strak en mooi!
    Newest Stacks from WeaverAddons:
    + 3D Carousel Stack
    + Slidorion Stack
    + CSV + XLS Grid Stack

Free Utility : WeaverDetect : Detect theme, plugins & stacks used on any page.
    Dank voor je compliment Wesley!

Voor wat betreft die witte lijnen, daar kan ik je helemaal gelijk in geven. Deze lijnen horen echter bij het logo en in de huisstijl van de praktijk. Het logo bestaat uit de witte lijnen op die 'beige' achtergrond met drie bollen. Gelukkig heb ik wel mogen spelen hiermee zoals in de header is terug te zien :)

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler