BLOW-UP
Blow-Up is een nieuw Rapidweaver thema en ideaal voor fotografen, illustratoren en andere artiesten die hun werk fullscreen willen laten zien. Maar ook je bakantie-foto's zien er veel beter uit op een groot scherm! Bij verkleinen of vergroten van de browser vervormen je foto's niet. Ga naar de
demo site om alle mogelijkheden te bekijken... nou ja, er zijn er zoveel dat ik ze niet eens allemaal kan laten zien. Plaatjes toevoegen aan het thema is echt doodsimpel en je kunt verschillende effecten kiezen (fade, slide, carousel). Om meteen te starten heb ik een snippet bijgevoegd die je eenvoudigweg in de Custom Header sleept... en in Preview zie je je eerste slideshow.
In de demo site laat ik schitterend werk zien van verschillende fotografen. Heel erg bedankt voor jullie toestemming!
KORTINGEN
Comments
Gefeliciteerd met het nieuwe thema. We hebben al enig contact er over gehad, een schitterend thema. Mooi voor een fotopresentatie!
Voor wie wat voorbeelden wil zien: janklein.eu
janklein.eu/natuur Maar ook andere pagina's zijn gemaakt met Blow-up.
Zoals jullie zien heeft Jan hier gekozen voor de optie om de foto's niet 'full-browser' te laten zien. De reden is dat wanneer je deze (standaard) setting gebruikt en je de browser wijd of hoog maakt een stuk van de foto (boven/onder, links/rechts) wordt 'afgesneden'. Check dat maar eens in mijn demosite. De foto vervormt immers niet met dit thema, je krijgt dus geen lachspiegel effect.
Meestal is het geen probleem als er een stukje van de achtergrondfoto wordt afgesneden, maar als je echt je foto's compleet wilt laten zien kun je simpel deze optie in de settings van de snipper veranderen ('fit_always' 1 kiezen in plaats van 0). Nu krijg je weliswaar zwarte balken boven/onder of links/rechts, maar de foto wordt niet meer afgesneden.
Voor elk wat wils dus.
Henk
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
1 raad : kijken, bewonderen en aanschaffen dat thema... en dan op zoek gaan in de fotodoos.
Proficiat Henk.
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Ben jij wel het huis uit geweest met je vakantie?
Wat een prachtig mooi thema weer! geweldig om mooie foto's van een fotograaf te laten zien of details van een bepaald product (zoals PitCooking
Geweldig!!!
Guanita Design
We zijn ruim 2 weken in Engeland geweest en daarvoor had ik dit thema en de demosite al klaar. Er zat er nog een klein foutje in het thema wat Jan Klein eind deze week opmerkte: ook gerepareerd.
De afgelopen week weer gewoon aan het werk en heen en weer gemaild met Joost (Tsooj Media), Gary (Doobox) en Brian (ElStacko) over de 15% korting die je tijdelijk op hun aantrekkelijke stacks krijgt. Doen!
Dit is een thema die je foto's prachtig zn werk laten doen, dus verder heb je niet veel meer nodig, met weinig tekst heb je genoeg. Dit is een thema waar je niet te veel in moet stoppen, niet veel meer dan de foto's.
El tinto is wel heel mooi natuurlijk zodat de tekst beter zichtbaar is op de foto. Heel slim van onze Brian.
ScrollPane van Tsooj Media, ook super, mocht je toch meer tekst willen plaatsen en niet de foto bedekken kun je hier prachtig mee scrollen. Super Joost!
De bgVideo stack, tjee wat kun je daar mooie dingen mee maken zeg, heb je voorbeeld bekeken Henk, super, zie dat het gratis is, mooi, bedankt Rapid Ideas
De sprightly stack is ook een must en voor dat geld laat ik het niet liggen.
Ik zou dit thema dan ook niet gebruiken voor een blog bijvb.
Bij sommige pagina's waar een slideshow niet mooi staat en het te druk maakt kun je natuurlijk met dit thema gewoon één foto plaatsen of een effen achtergrond.
Ik zelf heb dit gebruikt voor het verkopen van een huis, dus mooi foto's laten zien van het huis, een kleine beschrijving, een contactpagina en een googlemap, en dat was voldoende en heel mooi. Omdat de foto's belangrijk zijn moet je gewoon hele mooie foto's hebben. 1024x768 , 72dpi Save for Web
Ik zou dit thema dus bijvb aanraden voor restaurants, vakantiehuizen, fotograven, er zijn vast meer goede ideeën natuurlijk, vul zelf maar in ....
Super mooie kortingsaanbieding zoals altijd weet je dat weer mooi voor ons te regelen.
Henk, BEDANKT!!!!!!
Ook Brian, Joost, Gary, Chris, en de fotograven.
Saludos,
Yolanda
Intussen heb ik nog een nieuwe stack toegevoegd aan het thema, de HTML5 Video stack van Joe Workman.
Op deze pagina zie je een voorbeeld (grappige commercial over de eendagsvlieg). En het werkt ook op je iPhone en iPad.
Henk
... maar dat brengt me wel op een idee...
Groet,
Joost
Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
Omdat er enkele vragen kwamen over een versie met een horizontaal menu heb ik die ook maar gemaakt en toegevoegd aan de downloadfile. Dit is een voorbeeld.
De demosite laat de verschillende 4 thema's (de beide Blow-Up thema's met een horizontaal en een verticaal menu, en dezelfde versies wanneer je een YouTube filmpje als achtergrond wilt vertonen) door elkaar zien.
De kopers van het eerste Blow-Up thema hebben zojuist een gratis downloadlink ontvangen voor deze 4 thema's.
Veel plezier!
Henk
+1, +1, +1
Rik
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Ik zou wel eens een cursusje willen geven hoe je een thema maakt
Henk
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Maar je weet dat ook hier altijd de koffie klaar staat
Het klimaat is bij jou beslist beter en we laten het niet alleen bij de koffie... Wie gaan er mee?
Ik heb juist je thema aangeschaft. Heb je eventueel een nederlandstalige handleiding. Dit leest iets gemakkelijker.
Helaas is er geen NL gebruiksaanwijzing. Eerlijk gezegd zit ik soms best wel te worstelen met de Engelse tekst omdat Nederlands toch echt stukken makkelijker is om te schrijven. Dus ik zou het allemaal veel liever in onze eigen taal schrijven. Maar het overgrote deel van de gebruikers van RW zit toch buiten Nederland...
In de Manual staat veel blabla wat je helemaal niet nodig hebt, maar wat ik gewoon heb opgeschreven om mogelijke vragen alvast te ondervangen. Als je toch ergens mee zit zijn we hier op het forum heel blij als je dat meldt: we helpen snel en goed
Sorry dat ik je misschien niet blijer kan maken met een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Henk
De readme file van Blow-up is heel compleet, zoals altijd bij de thema's van Henk, als je meer thema's van Henk hebt dan merk je vaak dat er dingen in staan die je al eerder hebt gezien, maar Henk blijft zo uitgebreid mogelijk uitleggen wat de mogelijkheden zijn, en die zijn enorm.
Ik heb nu even n mn lunchpauze even snel een vertaling voor je klaargemaakt, niet de taalfouten eruit halen, het is maar snel gedaan zodat je een idee hebt van wat erin staat. Zet wel de engelse versie ernaast zodat je daar goed de codes van overneemt.
Ik hoo dat je er wat aan hebt, en twijfel niet om bij ons op het forum om hulp te vragen want we helpen je graag. Met een beetje geluk zijn we er snel bij maar meestal is onze meester Henk ons voor met het antwoord. Waar ook wij weer van leren.
Veel succes, en als het af is zien we graag je thema
Saludos vanuit het prachtige, zonnige en warme Spanje
Yolanda
ik weet niet of ik een pdf kan meesturen, mocht het niet lukken dan kan ik het je mailen
Mike, zo zie je maar: op dit forum wordt je op je wenken bediend!
Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
hansweb.nl
Ik heb ooit eens gezeurd bij 'm...
Henk, schrijf mij ook maar in voor de cursus. De cursus aan de Spaanse costas zie ik wel zitten, heb er ook een vakantiewoning dan kunnen we regelmatig van locatie wisselen.
Nou ja, die reis verdien je makkelijk terug met maken van thema's en/of Stacks
Joost, jij gaat toch ook mee om te leren hoe je een stack maakt?
Gisteren vroeg Ger of het mogelijk is de progress-bar (dat dunne balkje onderin wat het voortschrijden van de slideshow aangeeft) een kleurtje te geven i.p.v. de transparante lijn die het nu is. Jazeker.
Heb ik hier uitgelegd met eenvoorbeeld.
Wie a zegt...
site2
site3
site4
site5
site6
site7
site2
site3
site4
site5
site6
site7
Maar ik was net druk bezig met de vertaling van de readme van dit BLow Up thema.
Gisteren had ik al was snel gemaakt om Mike zo snel mogelijk te helpen maar toen ik het naderhand bekeek vond ik het een ramp vol met taalfouten.
Dus ik dacht ik ben vandaag toch vrij en heb even tijd ik ga het corrigeren, nou gekkenwerk hoor want het is me toch een lap tekst.
Nu begrijp ik ook wat een boel werk Henk hier aan heeft om dit allemaal te schrijven en dan ook nog in het Engels.
Hierbij dus de verbeterde versie van de vertaling, ik hoop dat ik er velen van jullie blij mee kan maken, toch zeg ik weer, houd de originele engelse versie ernaast
Groetjes, Yolanda
Zoals je vast heb gezien heb ik intussen Blow-up gekocht.
Ik wil het gebruiken om 1 foto volledig te tonen zonder menu of logo's.
Alleen een welkomsttekst en 6 links naar de dienst/ product pagina's
Via de instellingen lukt mij dit niet, mis ik iets?
Erik
Je kunt gewoon 1 foto tonen met dit thema. In de Theme Styles ( > Background, Thumbnails, ...) kun je de foto-navigatie, etc. verbergen. In hoofdstuk 15 van de Readme zie je hoe je nog meer kunt weglaten.
Het menu kun je verbergen in de Theme Styles ( > Menu Fontsize