Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Carousel versus Collage2

Word ik op het verkeerde been gezet door het "fotorolletje" van Carousel?

Volgens mij is carrousel, een soort van "mooi" overzicht van een pagina, net als in een dropdown menu.

Klopt dit? Iets anders kan ik er namelijk niet van maken.
Het is niet echt een fotootjes bekijker...

Gaarne jullie input...

Comments

• Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,770Members
    Beide hebben hun eigen kenmerken, met zowel Collage als Carousel kun je foto's bekijken. Met Carousel kun je als het ware door je foto's heen scrollen en wanneer je op een thumbnail klikt zie je de onderin de grote versie verschijnen. Collage heeft een Lightbox effect.
    Als voorbeeld laat ik hier een Carousel Pagina en een Collage2 pagina zien. Duidelijk verschil.
    De voorkeur is aan jou.
  • ThrowonDThrowonD Posts: 108Members
    Dank je wel, maakt weer veel duidelijk.
    Beide lijken ze mij niet echt geschikt voor een album van > 200 foto's...

Groet
  • MD1981MD1981 Posts: 14Members
    Vraagje over Collage2, is het al bekend of deze ook onder IE9 gaat werken? Of is er misschien een oplossing voor?

Gr. Marcel
    on 1323222733:
    Dank je wel, maakt weer veel duidelijk.
    Beide lijken ze mij niet echt geschikt voor een album van ] 200 foto's...
    Klopt. Dan kun je beter een andere plugin of stack gebruiken. Bedenk wel dat 200 foto's of meer op één pagina wel heel veel is... zowel voor je bezoeker als (afhankelijk welke plugin/stack) voor het laden van die pagina.
    on 1323227663:
    Vraagje over Collage2, is het al bekend of deze ook onder IE9 gaat werken? Of is er misschien een oplossing voor?
    De problemen met IE9 bestaan al een poosje, maar voor zover ik weet is YourHead er mee bezig. Ik denk dat Stacks2 even voorrang had.
  • BwekBwek Posts: 10Members
    Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.

Ik ben vorige week overgestapt op de mac en gebruik nu rapidweaver.
    Wat mij opvalt is dat plugins zoals collage en slider als een nieuwe pagina worden toegevoegd.

Ik wil graag de plugin collage invoegen in een bestaande pagina kan dat ook?
    Welkom op het forum.

Elke plugin verschijnt inderdaad als een nieuwe pagina, maar die kun je makkelijk invoegen in een andere met de plugin Pluskit. Die plugin kan ontzettend veel, zoals Lightbox effecten geven aan je foto's, dat zie je hier wanneer je op het kleine plaatje naast ExtraContent klikt. Doodsimpel te maken met Pluskit.

Maar het belangrijkste is importeren van een pagina. Als je de plugin hebt geïnstalleerd hoef je 'm alleen maar aan je project toe te voegen. Meer niet. Standaard zie je 'm ook niet in het menu, hij doet zijn werk op de achtergrond.

Stel de pagina die je wilt importeren heet "Mijn vakantie" (de Page Title dus). Zet in een pagina waar je deze pagina wilt importeren gewoon dit
    @import((Mijn vakantie))

Als je die pagina nu opent zie je de geïmporteerde pagina. Simpel toch?

Henk
    Ik lees vaker over Pluskit...

Echt een "must-have" Henk?
    Bedankt Henk, ik ga er zsm mee stoeien!
    on 1326043304:
    Ik lees vaker over Pluskit...

Echt een "must-have" Henk?
    Tja, voor mij (en ik denk voor de meesten) is de echte must-have Stacks. Daarmee kun je echt alles maken wat je bedenkt, mede door de honderden beschikbare stacks. Daarna volgt voor mij Pluskit, voornamelijk omdat je daarmee pagina's kunt importeren in andere. Heel nuttig als je bijvoorbeeld een stack hebt die je ook in een niet-Stacks pagina wilt laten werken.

Als ik moet kiezen tussen Collage2 of Carousel kies ik voor de eerste. Maar ja, ik heb makkelijk kletsen: zo ongeveer alle plugins heb ik hier in de loop van de tijd verzameld... maar gebruik ze zelden (alleen om te testen of ze met een thema werken) of nooit.
    Duidelijke uitleg..

maar pluskit kom ik best vaak tegen dus ik denk dat ik die ook aanschaf op het moment dat ik ergens tegenaanloop en het daar mee kan verhelpen...
    Ik ben op dit moment de demo versie van stacks aan het gebruiken en pluskit. Als ik een foto op een normale pagina heb staan doet de lightbox het wel maar een foto in een stacks pagina daarvan werkt de lightbox niet wat doe ik verkeerd?
    Ook in een Stacks pagina doet die het. Alleen niet als je zo maar een foto in zo'n pagina sleept. Je moet 'm bijvoorbeeld in een tekst-stack (stack met een T erop) zetten. Als je geen tekst wilt verwijder je dat.

Ingebouwd zitten ook enkele columns stacks (1, 1-2, 1-2-3, enz) zoals je waarschijnlijk al hebt gezien. Als je die in je stacks-pagina sleept zie je bv. 2 kolommen. Daarin kun je weer tekst stacks slepen.
    Dan heb je het zo'n beetje gehad met de ingebouwde stacks. Maar daarnaast zijn er nog honderden andere te krijgen/kopen. Een leuke is de bgStretcher stack waarmee je slide-shows op de achtergrond maakt. Stacks erin, plaatjes kiezen, klaar.

Of op deze pagina de ScrollPane stack (scrollbar met veel zelf in te stellen opties), en klik onderaan de pagina eens op de beide andere stacks (YouTube en MP4 movie).
    Hier is het ingebouwde PhotoAlbum pagina m.b.v. de prettyPhoto stack omgebouwd tot iets veel mooiers (klik maar op de thumbnails).

Als je de demo sites van de verschillende ontwerpers doorbladert kom je leuke voorbeelden tegen.

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler