Word ik op het verkeerde been gezet door het "fotorolletje" van Carousel?
Volgens mij is carrousel, een soort van "mooi" overzicht van een pagina, net als in een dropdown menu.
Klopt dit? Iets anders kan ik er namelijk niet van maken.
Het is niet echt een fotootjes bekijker...
Gaarne jullie input...
Comments
Als voorbeeld laat ik hier een Carousel Pagina en een Collage2 pagina zien. Duidelijk verschil.
De voorkeur is aan jou.
|| themes || collage-styles || carousel styles || kwix styles ||
sign up for my newsletter
Beide lijken ze mij niet echt geschikt voor een album van > 200 foto's...
Groet
Gr. Marcel
Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben vorige week overgestapt op de mac en gebruik nu rapidweaver.
Wat mij opvalt is dat plugins zoals collage en slider als een nieuwe pagina worden toegevoegd.
Ik wil graag de plugin collage invoegen in een bestaande pagina kan dat ook?
Elke plugin verschijnt inderdaad als een nieuwe pagina, maar die kun je makkelijk invoegen in een andere met de plugin Pluskit. Die plugin kan ontzettend veel, zoals Lightbox effecten geven aan je foto's, dat zie je hier wanneer je op het kleine plaatje naast ExtraContent klikt. Doodsimpel te maken met Pluskit.
Maar het belangrijkste is importeren van een pagina. Als je de plugin hebt geïnstalleerd hoef je 'm alleen maar aan je project toe te voegen. Meer niet. Standaard zie je 'm ook niet in het menu, hij doet zijn werk op de achtergrond.
Stel de pagina die je wilt importeren heet "Mijn vakantie" (de Page Title dus). Zet in een pagina waar je deze pagina wilt importeren gewoon dit
Als je die pagina nu opent zie je de geïmporteerde pagina. Simpel toch?
Henk
Echt een "must-have" Henk?
Als ik moet kiezen tussen Collage2 of Carousel kies ik voor de eerste. Maar ja, ik heb makkelijk kletsen: zo ongeveer alle plugins heb ik hier in de loop van de tijd verzameld... maar gebruik ze zelden (alleen om te testen of ze met een thema werken) of nooit.
maar pluskit kom ik best vaak tegen dus ik denk dat ik die ook aanschaf op het moment dat ik ergens tegenaanloop en het daar mee kan verhelpen...
Ingebouwd zitten ook enkele columns stacks (1, 1-2, 1-2-3, enz) zoals je waarschijnlijk al hebt gezien. Als je die in je stacks-pagina sleept zie je bv. 2 kolommen. Daarin kun je weer tekst stacks slepen.
Dan heb je het zo'n beetje gehad met de ingebouwde stacks. Maar daarnaast zijn er nog honderden andere te krijgen/kopen. Een leuke is de bgStretcher stack waarmee je slide-shows op de achtergrond maakt. Stacks erin, plaatjes kiezen, klaar.
Of op deze pagina de ScrollPane stack (scrollbar met veel zelf in te stellen opties), en klik onderaan de pagina eens op de beide andere stacks (YouTube en MP4 movie).
Hier is het ingebouwde PhotoAlbum pagina m.b.v. de prettyPhoto stack omgebouwd tot iets veel mooiers (klik maar op de thumbnails).
Als je de demo sites van de verschillende ontwerpers doorbladert kom je leuke voorbeelden tegen.