Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Nieuw Thema en Stack: XENSE en HIDE 'n' SHOW • Update BLOW-UP

Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,771Members
update_blowup.jpg"
Ik heb een update gemaakt van de BLOW-UP thema's. Een paar bugjes zijn opgelost, de ingebouwde Sitemap is verbeterd, er is ten optie toiegevoegd voor ten uppercase font voor Titel en menu en nu jun je ooh vanuit de Theme Styles ten rand om je content zetten in elke kleur die je maar wilt.Deze update heb ik zojuist verstuurd naar alle kopers.

hnsstack_img.jpg
Maar er is meer goed nieuws! Als je een slideshow laat zien van je foto's zou het prettig kunnen zijn als je bezoekers de content (de tekst, etc.) kunnen wegklikken om zo optimaal van je portfolio te kunnen genieten. Wát er weggeslikt wordt bepaal jij met de Hide 'n' Show stack van Tsooj Media!
Om duidelijk te maken wat ik bedoel klik dan op de linktekst 'Hide Content' (niet alleen test, maar ooh plaatjes zijn mogelijk) op deze pagina: je test glijdt prachtig web en als je opnieuw op de link klikt komt die weer naar voren.
Deze stack is een echte 'must-have'!
TSJOOJ MEDIA STORE

3xense.jpg
We zijn er nog niet. Ik heb ook nog een nieuw thema gemaakt: XENSE.
Ook deze laat je foto's weer full-screen zien, maar nu staat de content elders. Lijkt wat op Blow-Up maar het is totaal anders gemaakt en ook de Theme Styles zijn geheel anders. En let even op het fraaie jquery menu.
Met dit thema kun je geen blogs maken (waarom zou je ook, daar zijn veel betere thema;s voor) en ook de sidecar is uitgeschakeld omdat het anders veel te veel proppen is met de tekst. Het past gewoon niet bij de stijl van dit thema.

En natuurlijk is ook dit thema geschikt voor de Hide 'n' Show stack van Joost. In de demo zitten verschillende voorbeelden daarvan.

Xense werkt prima met IE7, IE8, IE9, Google Chrome, Camino, Firefox en Safari (for Windows and Mac), en op je iPhone en iPad.
Demo Site | Theme Info | Alle Theme Styles | STORE

discount.jpg
Het beste nieuws bewaren we voor het laatst
• Alle kopers van de Hide 'n' Show stack vinden een 15% kortingscode voor de Xense en Blow-Up thema's in de download file (geldig tot 1 maart 2012).
• All voormalige en nieuwe BLOW-UP kopers zien een 25% kortingscode voor de XENSE thema's in de download file (geldig tot 1 maart 2012).
• En allel XENSE buyers krijgen 25% korting op de BLOW-UP thema's in de download file (geldig tot 1 maart 2012).

Henk en Joost

The demo site of both themes show many beautiful stacks and 3d party plugins. These are not included in the download file but sold separately.

Comments

• fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    De mogelijkheden blijven maar komen - het jaar is goed ingezet voor de RW's. Prima samenwerking met Joost trouwens.
    Die stack is een must-have-it in combinatie met de beide thema's waarvan het moeilijk wordt een keuze te maken tussen beide maar zoals je zelf zegt, ze lijken tweelingen maar zijn het niet !

Ik kon het niet laten en heb alvast vlug reeds een aanpassing gedaan op een Blow-up portfoliopagina, heel discreet maar toch een mooie ruimte die vrijkomt op die manier, om tenvolle te genieten van het beeld.
    De stack zelf is trouwens heel simpel en bijna met de ogen dicht (maar dat zou spijtig zijn) toe te passen.

vb hide 'n'show stack

Met het autosalon in Brussel is de timing een perfecte combinatie voor de voorstelling van je nieuw thema Xense gezien de introbeelden in je site. Gelukkig zijn je thema's niet zo prijzig als de wagens die je erin toont, maar is het kaliber dit wel !
  • ThrowonDThrowonD Posts: 108Members
    Hallo Henk.

Dank je voor de update van Blow-up, en het mooie nieuwe XENSE theme.

Wat ik zelf heel erg fijn vind zijn de PDF (readme) files… Dit maakt het voor mij nog fijner om er mee te werken…
    Dit is ook iets nieuws?
    Komen die ook nog van de andere themes?

(Ik bewaar al mijn PDF-files op mijn iPad).

We gaan er weer lekker mee aan de slag…

Groet…

(had dit in een ander draadje gepost, maar hier hoort het denk ik.)
  • persizelmishpersizelmish Posts: 1Members
  • Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,771Members
    on 1327634683:
    Dank je voor de update van Blow-up, en het mooie nieuwe XENSE theme.
    En daar blijft het niet bij... wacht morgen maar af ;-)
    Spannend....
    In de download file van de Blow-Up en Xense themes bitten snippets om je achtergrondfoto's op je website the zetten. Gaat op zilch prima, maar het werkt wel precies: een komma erbij of eraf kan al voor problemen zorgen. Dat is gelukkig voorbij, gooi de snippers maar weg want Joost Spijker (ook de maker van de Hide 'n' Show stack en meer) heeft speciaal voor deze thema's 3 Slider stacks gemaakt.

En het mooist van dit alles: ze zijn GRATIS!

De setup voor deze stacks is echt een fluitje van een cent: sleep na installeren de HV-Slider stack in een Stacks pagina en voeg hierin een HV-Slider Image stack voor elk plaatje. Er zit ook een Slider Flickr stack in de downloadfile.
    Alle voorkeuren/settings zie je in de Side Panel van je Stacks pagina:
    slider_stack_new.jpg

Nu kan het niet meer fout gaan!

Je kunt deze 3 stacks en de gebruiksaanwijzing hier downloaden.

Joost and Henk

Maar hier blijft het vandaag niet bij, hoor. Wacht maar af....
    Lol... thnx... btw... was een fast reply hè?

Nog steeds hard aan werk...

Groet, en bedankt.
    on 1328031133:
    Nog steeds hard aan werk...
    Nou, maak je borst maar nat :-)

forum2.jpg
    xense_plus2.jpg

• De XENSE en XENSE Flickr theme's heb ik uitgebreid: nieuwe prev/next buttons en je kunt nu de achtergrond van het Menu en van de navigatie-strook onderaan een tint geven. En ook heb ik een ExtraContent4 container aangebracht linksboven. Nu kun je dus kiezen waar je bijvoorbeeld de Hide 'n' Show stack (eigenlijk onmisbaar met dit thema) wilt hebben, of waar je logo of wat dan ook.

• Maar ik heb een extra XENSE them toegevoegd: XENSE Plus.
    Dit thema heeft nog meer opties dan de andere: in de navigatie bar zitten nu een Play/Pause button, een Prgress bar (dat streepje wat van links naar rechts gaat) en de mogelijkheid om thumbnails van alle achtergrond-fot's tevoorschijn te topveren met de button helemaal rechts onderaan (klik daar maar eens op). Als die buttons kun je trouwens los van elkaar verbergen in de Theme Styles ] Hide...

Deze update heb ik naar alle kopers gestuurd..

Henk

forum1.jpg
    En nu we het toch over de Hide 'n' Show stack hebben.... In de downloadfile zitten ook enkele Slider stacks, gemaakt door Tsooj Media waarmee het nu een fluitje van een cent wordt om je foto's als achtergrond te gebruiken bij dit thema. Dat heb ik een paar uur geleden hierboven al uitgelegd.
    Je kunt deze 3 stacks en de gebruiksaanwijzing hier gratis downloaden, maar ze zitten ook in je nieuwe downloadfile.

Joost and Henk

Uiteraard gelden nog steeds de kortingen die in de eerste post werden genoemd.
    Heb hem al binnen.... ;)...

Zit nog ff te dubben over een aantal stacks die ik wil bekomen van Joost...
    Onderandere ook de newsticker, en de fancystack is volgens mij ook van Joost...

Dacht dat ik ergens een bundel zag staan, maar kan hem niet vinden atm....

nog een vraagje...

Ik weet even niet hoe ik het "opgeruimd" moet houden.
    Nou heb ik dat zip bestand gedownload.

Uitgepakt en zipbestand naar een veilige plaats.
    Verder heb ik themes geïnstalleerd...
    Maar wat ik me nou afvraag, wat doe ik met de rest van de dingen in die map XENSE 2?

Moet ik dat nog ergens neerzetten, opruimen of bundelen?
    Ben ben dat als ik het nodig heb het niet meer kan vinden...

groet, en nogmaals many thanxs...
    Bedankt!
    on 1328051287:
    Klopt, ik kan 'm ook niet meer vinden. Ik heb Joost een mailtje gestuurd.
    on 1328051287:
    Maar wat ik me nou afvraag, wat doe ik met de rest van de dingen in die map XENSE 2?
    Goede vraag. Op mijn Mac heb ik een aparte map waarin ik dergelijke dingen bewaar "voor later". Als je het ooit kwijtraakt kun je me altijd om een nieuwe downloadlink vragen.

Henk
    on 1328052061:
    Bedankt!
    on 1328051287:
    Klopt, ik kan 'm ook niet meer vinden. Ik heb Joost een mailtje gestuurd.
    on 1328051287:
    Goede vraag. Op mijn Mac heb ik een aparte map waarin ik dergelijke dingen bewaar "voor later". Als je het ooit kwijtraakt kun je me altijd om een nieuwe downloadlink vragen.

Henk

De download pakketjes gain direct naar een portable harddisk dus dat is het probleem niet.
    Maar het gaat mij om, wanneer ik het zip bestand heb uitgepakt. Mik ik het zip bestand weg (staat toch al op portable disk)... de map XENSE 2 (5) megabits groot, staat dan op mijn pc, en ik heb het theme al geïnstalleerd, wat moet ik nog met die map? De readme pdf zit ook al in de tutorial map...
    Wow..., die slider stack is echt awesome...

Dat maakt het echt een stuk makkelijker...
    Ik had binnen 1 minuten, 11 images aan een pagina toegevoegd.
    Echt super handig....

Tsooj-Joost en Henk thanx...
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Ja die thema's geraken niet uitgeput met zo'n duo Henk/Joost. Prima tandem wat mij betreft.
    Ik heb meteen een oudere site aangepast met zowel de nieuwe Hide 'n' Show als de HV slider die je er bovenop krijgt. For free !
    De uitgebreide mogelijkheden die je nu erbij krijgt zijn natuurlijk subliem. Je kan in de Hide 'n' Show gewoon wat info bijvoegen, links en zelfs supplementaire custom-beeldje(s) toevoegen indien gewenst. Te gek.
    Ik haalde hier niet alles uit de lade maar dat komt zeker nog, zeker weten !
    (dobbelsgebroeders.be/portfolio/

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler