Realmac Software

Welcome to the RapidWeaver Community Forums, where you can chat with RapidWeaver users from around the world!

Newsticker & pluskit

Goedendag.

Mogelijk dat iemand hier een antwoord op heeft.

Ik heb een stack pagina aangemaakt met de tsooj "newsticker".
Deze pagina via pluskit naar mijn homepage geïmporteerd.

Klopt het dat pluskit geen folder maakt?

Daarnaast vraag ik me af waarom de kleur die ik aan de tekst in de newsticker, wel in RW verandert maar niet als ik de pagina heb geupload.

Groet...

Comments

• Henk VrieselaarHenk Vrieselaar Lemmer, The NetherlandsPosts: 1,767Members
    on 1330366424:
    Klopt het dat pluskit geen folder maakt?
    Wat bedoel je daarmee?
    on 1330366424:
    Daarnaast vraag ik me af waarom de kleur die ik aan de tekst in de newsticker, wel in RW verandert maar niet als ik de pagina heb geupload.
    Geen problemen hier. Na importeren van de Stacks pagina met de newsticker in een andere blijft de ingestelde kleur bewaard, ook na uploaden.

Kun je een url geven of eventueel een iets meer exacte uitleg van de achtereenvolgende stappen?
  • fgrikfgrik BelgiëPosts: 792Members
    Ik gebruikte de Newsticker stack van Joost o.a. hier met Pluskit zonder problemen:
    newsticker

Ik vrees dus dat je iets fout doet ....
    newstcker.jpg
    1381 x 112 - 107B
  • ThrowonDThrowonD Posts: 106Members
    De website...

http://www.batavorum.com/

(de nieuwsticker is in het geel)

Echter op de printscreen is te zien, dat ik de kleur naar een lila heb veranderd.

Met de folder bedoel ik het mapje wat je in finder ziet en overzet met een ftp programma naar de server.

Is het ook mogelijk om de newsticker in de Introstack (van Joe Workman) te plaatsen?
    newsticker paars.png
    630 x 557 - 117B
    Ik zou niet weten wat er misloopt bij jou. Ik zie een volledige pagina genaamd Newsticker (of je hebt gewoon die pagina zo genoemd waar de newsticker staat,...) maar zie niet hoe het je de toepassing deed
    Ik probeerde even zelf uit en alles is ok (zie bijlage).

Misschien even proberen met enkel de newsticker stack op een pagina te plaatsen (zoals ik deed) en dan gewoon via uw pluskit in de gewenste pagina neer te zetten.
    kleuraanpassing.jpg
    542 x 87 - 54B
    aanpassingRW.jpg
    700 x 623 - 113B
    newsticker.jpg
    770 x 409 - 123B
    Kan je me vertellen wat je upload naar de server?

De pagina heet nieuwsticker.
    Maar dan krijg je het nieuws gewoon in de middelste content (waar het wapen van de band staat).
    Echter met pluskit heb ik de nieuwssticker dus in de sidebar gekregen.
    Alleen de kleur die ik in zowel de nieuwsticker pagina als in de Home pagina lila heb, blijft geel (wat ik niet wil) op het www...

Zie de pluskit pagina op de eerste printscreen... daar staat het blauwe bolletje nog achter..., moet ik deze pagina niet ook naar de server uploaden?
    Schermafbeelding 2012-02-28 om 19.13.36.png
    968 x 477 - 153B
    Schermafbeelding 2012-02-28 om 19.13.48.png
    809 x 501 - 158B
    Schermafbeelding 2012-02-28 om 19.13.14.png
    1416 x 868 - 413B
    Ha ik zie dat de kleur nu is aangepast. Prima.
    Pluskit en blauwe bolletjes hoeft u zich niet aan te trekken - bij export wordt alles automatisch meegenomen in je map die wordt aangemaakt tijdens het exporteren. Als je de map opent die werd aangemaakt zal je een mapje vinden Pluskit vinden met daarin een index file.
    De kleur is prima, echter zet hij hem in het geel op het www.

Daar bleef het niet bij....
    Ik raak steeds verder van mijn doel af.

Heb uit armoe de newsticker maar uit gezet en het nieuws gewoon in de sidebar gezet.

1) ik kreeg de kleur niet zoals ik wilde.
    2) als ik de newssticker styled stack doe, kan ik de kleur veranderen maar beweegt de tekst niet.
    3) als ik de newssticker custum stack doe, dan beweegt de tekst maar kan ik de kleur niet veranderen.

Gek word ik er van.
    on 1330479164:
    Pluskit en blauwe bolletjes hoeft u zich niet aan te trekken - bij export wordt alles automatisch meegenomen in je map die wordt aangemaakt tijdens het exporteren. Als je de map opent die werd aangemaakt zal je een mapje vinden Pluskit vinden met daarin een index file.

En dat kan ik dus nergens terug vinden..., dus vraag me af of dit wel klopt.
  • JoostJoost Amersfoort, The NetherlandsPosts: 727Members
    Als je mij een minimale project file (copy) kunt sturen (zie contact form voor adres) met enkel de pagina's waar het om gaat dus drie stuks dan kijk ik wat er precies aan de hand is. Pluskit pagina hoef niet op enabled, dit zet de plugin zelf ook uit na preview of export en een folder met pluskit bestanden hoef je dan ook niet te uploaden als je die per ongeluk wel hebt aangemaakt.

Als je theme beschikt over een extra content area kun je de newsticker direct daar in plaatsen.

Groet,
    Joost
    Tsooj Media Stacks, Websites and Office Automation

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Add a Flash alike Intro to your site with the Fancy Intro stacks set.
    Looking for a free stacks element that comes with a responsive approach?
    on 1330481768:
    Als je mij een minimale project file (copy) kunt sturen (zie contact form voor adres) met enkel de pagina's waar het om gaat dus drie stuks dan kijk ik wat er precies aan de hand is.
    Groet,
    Joost

Hoi Joost.. heb eigenlijk geen idee wat een minimale project file is ...:blush:....

Ik krijg nu niet eens meer een testpagina met een nieuwsticker running..,.
    Met minimaal bedoel ik een project file waarbij enkel de benodigde pagina's aanwezig zijn. Dus eenvoudig een copy maken van je project file en de voor het te reproduceren probleem niet benodigde pagina uit de copy verwijderen. Theme file meesturen is ook altijd handig.

Groet,
    Joost

Extend the default Publishing features of RapidWeaver with the Publisher stacks set.
    Volgens mij gaat me dat wel lukken...

Ik stuur het je zo op..

groet.
    De afgelopen dagen veel geprobeerd en contact via mail gehad met "tsooj media", de maker van de stack.

Het probleem zat hem vooral in het uploaden van niet alle gegevens.
    Ik loaden de pagina op waarin de newsticker stack in verwerkt zat en de folder van de newssticker stackpagina zelf...
    Wat ik niet heb geupload en van wezenlijk belang is is de "files-folder" waarin ook wezenlijke data zat mbt tot de stack...

Problem solverd (ftm)
  • JedGreenyJedGreeny Posts: 9Members
    Ik heb dezelfde vraag over een Pluskit-folder (die ik hier nog niet echt beantwoord zie). Als je kijkt bij de Page-info van je "Pluskit-pagina" zie je een naam van folder staan (in mijn geval /page2/) en een naam van de html-pagina staan (bij mij index.html). Maar als ik kijk met ftp zie ik die folder en html-file niet op mijn webserver staan.
    Begrijp ik goed dat PlusKit gewoon bestaande pagina's aanpast, en die folder en file-naam daar gewoon voor spek en bonen staan en nooit op een server terecht komen?
    Dat klopt de pluskit pagina zelf zie je niet terug na het publiceren of uploaden, als je een preview doet van de pagina in RW zul je ook een melding zien dat de plugin de pagina zal "disablen". Enkel als je gebruik maakt van de lightbox opties zal pluskit een aantal benodigde files uploaden in een algemeen upload folder.

Leave a Comment

bolditalicunderlinestrikecodeimageurlquotespoiler