Embedded YouTube video not showing in Safari on Mac

If I look at this page on my website in Chrome or Firefox it works but if I use Safari 18.3 on a Mac running Sequoia 15.3.1 the video does not show all I can see is a white gap.

http://www.seacrusader.co.uk/?post=guernsey

However I have another page called Videos

And on this page all the videos are properly embedded.

I am not a coder hence my use of Rapid Weaver but I am confused as to why videos display correctly on other browsers but not safari but some pages do work on Safari.

Hi @Paul_Reading,

I think it’s a local thing on your Mac.

When I visit your page using Safari (Version 18.3, build 20620.2.4.11.5) the Youtube video does show as intended:

Cheers,
Erwin

1 Like

Thanks you. I am mystified by this. I have re-booted my computer and tried accessing the page in a “private window” and still no luck, but if it works for you it must be my machine. Thanks for your help.

1 Like

i’ve a question about (www.schimmelpennink.nl)

This a embedded youtube-filmpje:

After updating the message appears
Video niet beschikbaar. Bekijken op youtube

what is going wrong?
thaknks for helping

Ton

Hoi @boekschi,

Dan is het betreffende filmpje op Youtube niet beschikbaar voor vertoning buiten Youtube.

De eigenaar van het filmpje kan dit aan- en uitzetten, waardoor zo’n filmpje niet meer werkt als het het embed in een website.

Als je zelf de eigenaar bent van het filmpje, kun het de instellingen aanpassen in YT Studio.

Als je niet de eigenaar bent, is er helaas niets dat je kunt doen.

Groet,
Erwin

Dag Erwin,

Veel dank voor je reactie.

Ik ben zelf eigenaar van het filmpje.
De ‘beperkte modus’ staat (en stond) op uit.
Ik neem aan dat dat correct is.

Maar bedoel je misschien iets anders?

Groet, Ton

Ton Schimmelpennink
Elandsstraat 125 H
1016 RZ Amsterdam
Tel. 0639379952

Hoi Ton,

Dat is wel het vinkje dat ik in gedachte had.

Heb je voor mij een linkje naar de pagina waar het filmpje op staat? Ik heb even door je site heen geklikt, maar zie zo snel geen problematische filmpjes namelijk.

Groet,
Erwin

1 Like

Dag Erwin,
Een vinkje naar die pagina lukt me niet zo goed (weet niet hoe).

Maar misschien is de volgende informatie relevant.

Alle filmpjes haal ik overigens van mijn eigen youtube-kanaal (ton schimmelpennink)

Op mijn website gaat het om de menu-pagina Varia.

Daar staan twee filmpjes op.

De bovenste (over Luud) geeft die ‘foute’ melding.

De embedded code is:

Het filmpje daaronder (over Henk) is (in mijn RW-programma) wel correct afspeelbaar

Deze embedded code is:

Behalve dit raadsel, ontdek ik nu ook (tot mijn verbazing), dat deze twee filmpjes

niet op m’n website terecht zijn gekomen. Heb de hele site voor de zekerheid gerepubished,

maar zonder resultaat. Misschien verklaart dit alle troubles?

Ik begin inmiddels te denken dat het misschien beter is een RW-kenner

te vragen voor een consult bij me thuis. Zou jij iemand kunnen tippen

die een beetje in de buurt actief is?

vriend.groet

Ton Schimmelpennink
Elandsstraat 125 H
1016 RZ Amsterdam
Tel. 0639379952

Hoi @boekschi,

Op jouw website is het bovenste filmpje er een over de Dodenherdenking in 2023, na artikelen over laadpalen en wat andere plaatjes - dus ik denk dat er iets niet goed gaat met de uploads.

Ik durf je niet te zeggen wie er bij jou in de buurt actief is.

Ik zit zelf helaas agendatechnisch helemaal vol. Je zou hier een topic kunnen openen en het vragen. Ik ben niet de enige Nederlander op dit forum, en ook niet de enige Nederlandse professional, dus er is vast wel iemand die het voor je kan oplossen.

Groet,
Erwin